Verfasste Forenbeiträge

Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Autor
    Beiträge
  • als Antwort auf: Vraag 6 #94277
    Stefanie
    Teilnehmer

    Wat vinden jullie van „winstoptimalisering“? Punt of niet?

    als Antwort auf: Algemene indruk/Hoe is het bij jou gemaakt? #94276
    Stefanie
    Teilnehmer

    Gemiddeld 37 punten.

    als Antwort auf: 37-3 #94275
    Stefanie
    Teilnehmer

    Je moet de tekst nog eens rustig lezen. Heb ik ook gedaan. De stelling is: De ik-persoon kan meerdere reden verzinnen waarom haar vrienden nog weg zijn. In de tekst staat: „Ich wunderte mich sehr darüber (dat ze misschien in het dorp zijn verbleven). …… er wäre niemals so rücksichtslos gewesen, mich alleine über Nacht im Jagdhaus zurück zu lassen. Ich konnte mir nicht erklären, was geschehen war.“ Het lastige is hier de Konjunktiv. Ze is dus aan het gissen over wat zou zijn, maar zij geeft duidelijk aan, dat zij geen reden zou kunnen verzinnen. Het verhaal met de hartaanval zou dan misschien een reden kunnen zijn, maar ook niet echt, omdat Hugo een „Hypochonder“ is. Toch zou dat er dan maar een reden zijn.

    als Antwort auf: Vraag 6 #94272
    Stefanie
    Teilnehmer

    Ik vind het verdubbelen ook prima. Het geeft aan dat zij begrijpen dat het over het verhogen van de winst gaat.

    als Antwort auf: vraag 41 #94271
    Stefanie
    Teilnehmer

    Ik moet eerlijk bekennen dat van mijn leerlingen maar een leerlingen een goed antwoord heeft gehad. Ze zijn blijkbaarn iet zo milieubewust. Ik vind de alternatieve bijvoegeliljke naamwoorden van jouw leerlingen allemaal goed; in de strekking van het antwoordenmodel.

    als Antwort auf: Verwachte N-term? #94270
    Stefanie
    Teilnehmer

    Prima CE. Goed gemaakt. Ik verwacht een 0,0, maar zou het gepast vinden als ze er tenminste 0,2 van maken. De teksten waren op zich goed te doen. De literaire tekst had van mij ook iets vroeger langs mogen komen. Je merkt bij sommige kids een stukje vermoeidheid. Mijn leerlingen waren zeer te spreken over het examen.

    als Antwort auf: Algemene indruk / Hoe is het bij jou gemaakt? #94136
    Stefanie
    Teilnehmer

    Ik zit op een lijn met Ineke. Saaie teksten en ook wat de lengte betrefthad er meer afwisseling in kunnen zitten. Bij de meerkeuzevragen hoefde je echt niet tussen de regels te lezen, je kon makkelijk twee ervan meteen wegstrepen. Mijn leerlingen hebben geen tijd te kort gehad. Gemiddelde 29,5 punten bij 23 leerlingen. Dit was in de lijn van verwachten. Zwakke cohort.

    als Antwort auf: VRAAG 31 #94135
    Stefanie
    Teilnehmer

    wachsam = waakzaam in het woordenboek. Dus als een leerling het woord opzoekt, dan komt die bij die vertaling terecht. Toch zou je dit moeten toelichten in je antwoord, omdat er staat je moet „wachsam schauen , ob alles in Ordnung ist oder vielleicht doch nicht“. Het gaat dus over het opletten of alles naar behoren werkt of het doet. De ll. moet dus blijven lezen.

    als Antwort auf: VRAAG 14 #94133
    Stefanie
    Teilnehmer

    5 van 23 , maar dat zijn dan ook de leerlingen die grondig lezen. Hier moet je gewoon erin duiken.

    als Antwort auf: VRAAG 40 #94132
    Stefanie
    Teilnehmer

    Het verhaal met de microplasticdeeltjes vind ik lastig. In de tekst staat niets over microplastic. Er staat wel duidelijk dat er kankerwekkende stoffen en weekmakers in kunnen zitten. Wat doen jullie met de microplastic? Ligt dit in de strekking van het correctievoorschrift?

    als Antwort auf: VRAAG 33 #94131
    Stefanie
    Teilnehmer

    Eens met Marianne. In alinea 2 staat „Die Fahrzeuge ….. außerhalb der Mauern nur für die Entwickler zu sehen“. Betekent de auto’s zijn nog niet op de markt.

Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)