Start Foren Eindexamenforum 2026 HAVO 2026 – Tijdvak I Algemene indruk HAVO examen

Ansicht von 4 Beiträgen – 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Discussieer hier over deze vraag.

VrgCsg
    Teilnehmer

Voor de leerlingen waren het leuke teksten om te lezen, tenminste dat gaven ze bij mij aan. De vragen over het algemeen goed te doen, met een paar dingen die iets lastiger waren. Sommige leerlingen vonden het examen zelfs makkelijk, maar dat zie ik niet in de scores terug.

Abi2026
    Teilnehmer

Ik vond het examen voor havo-leerlingen moeilijk. Niet de teksten, wel de vragen. En dat zie ik ook aan de resultaten.

Charly
    Teilnehmer

Qua lengte was het goed te doen, maar ik vind het voor havo leerlingen een taai examen. Moeilijke vragen waarbij je goed moest lezen met ook wel instinkers. Veel vragen over zinsverband, die vinden ze over het algemeen heel lastig. Leerlingen moesten soms echt ver teruglezen in de tekst of moesten iets concluderen uit 21 regels tekst. Afsluitende tekst was dit jaar niet per se makkelijk. Vooral niet met dat fragment dat nog ergens tussen moest zo helemaal als allerlaatste vraag.

Thema’s waren wisselend. Sommige heel leuk (onderbroeken in de ruimte) en andere heel saai (zelfrijdende bussen in het ov) En daarnaast ook wel veel sport, maar dan wel twee teksten over skateboarden. Als een leerling geen sportfan is, is het geen leuk examen denk ik. Ik vond het literaire fragment dit jaar wel echt erg leuk!

Ansicht von 4 Beiträgen – 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.