Ansicht von 7 Beiträgen – 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Autor
    Charly
    Teilnehmer

Zijn er meer mensen die vraag 8 met ‘nee’ hebben beantwoord? Ik vind het voorbeeld en dus ook het antwoord dat het Cito geeft, iemand van deelname aan het team buitensluiten, namelijk veel verder gaan dan iemand bespotten. Lullige opmerkingen zou ik eerder onder spot scharen, maar daar werd geen voorbeeld van gegegeven.

Abi2026
    Teilnehmer

Bij mij hadden inderdaad veel leerlingen met „nee“ geantwoord.

K.S.
    Teilnehmer

Beste allemaal,

Net als jullie had ik ook leerlingen met het antwoord ’nee‘. Ik twijfelde zelf ook, maar ik denk, dat ze dit baseren op het einde van de zin ‚lautet die Begründung‘. Het wordt dus hardop gezegd. Liever met minder leerlingen dan met Markus. En omdat er in de volgende zin gesproken wordt over ‚Demütigung‘ (o.a. vernedering). Toch vind ik het best dubieus. Het is een beetje, wat je als leerling onder ’spot‘ verstaat.

Stefanie
    Teilnehmer

Bij mij heeft ook 2/3 de vraag met „nee“ beantwoord. Ik denk dat komt, omdat in de vraag staat „Staat in het voorafgaande deel van deze tekst een voorbeeld hiervan?“ en veel leerlingen dan alleen maar in dezelfde alinea hebben gezocht. Ten minste denk ik dat dit de aanleiding zou kunnen zijn.

Charly
    Teilnehmer

Dank voor jullie antwoorden! Toch vind ik nog steeds: ‘liever met minder dan met Marcus’ … dat vind ik persoonlijk geen spot meer. Dat is gewoon ronduit gemeen en krijgt wat mij betreft het label pesten. Spot zou het zijn als ze Markus een slome zouden noemen of iets dergelijks. Het zal dan inderdaad dan door dat stukje ‘Lautet die Begründung’ komen. Ik had zelf bij deze vraag in ieder geval nee ingevuld. Ik denk dat ik er een melding van ga maken bij het Cito.

Remco
    Teilnehmer

Eens hoor Charly, ik had zelf ook ’nee‘ gezegd, want het is inderdaad eerder pesten/uitsluiten dan spottend, volgens mij?
    Misschien moeten we het melden bij het examenloket en kijken wat ze ermee doen? Misschien dat meer collega’s nog opgevallen is, dat dit antwoord erg vaak verkeerd is gegeven?

jennydevries
    Teilnehmer

Hier exact hetzelfde. Het gaat er maar net om wat je onder „spot“ verstaat. Ik zie dat toch als iemand mondeling belachelijk maken en dat is niet wat in de tekst staat.

Ansicht von 7 Beiträgen – 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.