Verfasste Forenbeiträge

Ansicht von 16 Beiträgen - 1 bis 16 (von insgesamt 16)
  • Autor
    Beiträge
  • als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #91627
    hpgommans
    Teilnehmer

    10 kandidaten, 31,9 gemiddeld, hoogste score 43, laagste 21.

    als Antwort auf: Indruk van dit examen #91625
    hpgommans
    Teilnehmer

    Het was goed te maken. Voor het eerst sinds mensenheugenis had ik zelf geen fout. Hoeveel collega’s mogen er tienen uitdelen deze keer? Mijn groep van 14 had 32,7 punten gemiddeld. Laagste score 18, hoogste 46.
    Ik merk dat we er al aan gewend zijn dat Cito geen passend examen maakt -waarbij de N-term gewoon 1,0 hoort te zijn- als collega’s naar een N-term van 0,0 verlangen. Waar Nederlandse lln hoog scoren bij het Goethe Zertifikat, wordt het bij het CSE blijkbaar niet gegund.

    als Antwort auf: Vraag 26 #91485
    hpgommans
    Teilnehmer

    Er is een aanvulling op het CV.

    als Antwort auf: Vraag 2 #91484
    hpgommans
    Teilnehmer

    Ook ik zou hier uren over kunnen discussiëren, als het CV er ruimte voor biedt. Die ruimte is er niet, dus vertalingen moeten fout gerekend worden.

    als Antwort auf: Vraag 41 #91378
    hpgommans
    Teilnehmer

    Antwoorden zonder tijdsduur, dus alleen met kapot gaan o.i.d. heb ik fout gerekend. Dat zegt mij onvoldoende over de levensduur.

    als Antwort auf: Vraag 41 #91375
    hpgommans
    Teilnehmer

    Eens met SMK, dus goedkeuren.

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #86749
    hpgommans
    Teilnehmer

    17 leerlingen, gemiddeld 34,5, laagste 24, hoogste 47.
    Jaarlijkse vraag: hoeveel tienen zijn er gevallen (van jezelf of leerlingen)?

    als Antwort auf: Vraag 24 – 1 #86748
    hpgommans
    Teilnehmer

    @AvRdW Ik vermoed dat men het antwoord zoekt in het „Gefühl der Ohnmacht“ dat later in „Gefühl der Unterlegenheit“ als synoniem wordt weergegeven. Voor mij geeft dit vooral het gevoel weer, dat je er als consument geen invloed op hebt, machteloos bent. Dat is niet hetzelfde als zich minderwaardig voelen. Qua woordenboekbetekenis is Unterlegenheitsgefühl een minderwaardigheidsgevoel, daar is geen speld tussen te krijgen. Lastig… Normaal zou je de leerling het voordeel van de twijfel gunnen. Wat vindt de Examenlijn ervan?

    als Antwort auf: Vraag 24 – 1 #86733
    hpgommans
    Teilnehmer

    @elli en @Sophie: minderwaardigheid keur ik ook niet goed.

    als Antwort auf: Vraag 24 – 1 #86732
    hpgommans
    Teilnehmer

    @elli: onmacht is een synoniem van machteloosheid volgens Van Dale, dus juist.

    als Antwort auf: vraag 20 #86516
    hpgommans
    Teilnehmer

    „Citeer de eerste twee woorden van de zin“ biedt hier geen andere mogelijkheid dan het antwoord in het correctiemodel.

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #86515
    hpgommans
    Teilnehmer

    14 lln in tijdvak I: gemiddeld 30,4, hoogste 44 (Duitse achtergrond), laagste 17. In principe moet de N-term natuurlijk 1,0 zijn, anders kunnen ze blijkbaar na al die jaren nog steeds geen examen op niveau maken 😉 .

    als Antwort auf: vraag 15 #86498
    hpgommans
    Teilnehmer

    Helaas wordt mijn vraag niet beantwoord:

    „Het door het College voor Toetsen en Examens gegeven antwoord is en blijft het antwoord van de deskundigen. Met deze reactie willen wij de mailwisseling besluiten. De vragen uit het veld zijn altijd aanleiding om bij de normeringsvergadering opnieuw met de deskundigen naar het afgenomen examen te kijken. Uw vraag en toelichtingen daarbij worden voorafgaand aan de normering nogmaals bekeken, evenals de toets- en itemanalyses bij deze vraag.“

    als Antwort auf: vraag 15 #86487
    hpgommans
    Teilnehmer

    Mijn reactie aan de Examenlijn:

    Bedankt voor de reactie. Helaas wordt er niet ingegaan op het feit, dat er in de tekst niet staat dat hij Profi-Musiker wilde worden, wat antwoord C wel impliceert. Bij onze kandidaten wordt er op gehamerd, dat ze het moeten doen met wat er in de tekst staat, dus zouden ze C niet moeten kiezen… Kan iemand aantonen waar in de tekst staat, dat hij Profi-Musiker wilde worden? Dat hij het niet wil worden, kan ik uiteraard wel vinden.

    als Antwort auf: vraag 15 #86486
    hpgommans
    Teilnehmer

    De volgende reactie heb ik van de Examenlijn gekregen.:

    „In de tekst staat in regel 15 dat hij dit werk niet voor altijd wil doen, nergens staat dat hij het werk niet leuk vindt. Hij denkt zelfs na over de studie tandheelkunde (r. 27), dat houdt o.i. in dat hij het werk eerder leuk dan niet leuk vindt. Dat hij niet voor een carrière als musicus kiest, staat wel eenduidig in de tekst (r. 21). Wij houden dus vast aan het cv.“

    Zij gaan dus niet in op het feit, dat er nergens in de tekst staat dat hij van plan was Profi-Musiker te worden.

    als Antwort auf: vraag 15 #86440
    hpgommans
    Teilnehmer

    Er staat nergens in de tekst dat hij Profi-Musiker wilde worden. Je kunt het er wel hineininterpretieren, maar: het staat er niet! Wel staat er dat hij het werk in het Dentallabor niet voor de rest van zijn leven wil doen, dus blijkbaar niet zo graag doet. Antwoord C vind ik dus fout en antwoord B meer voor de hand liggen. Ik hoop dat dit een foutje van Cito is en er een erratum volgt.

Ansicht von 16 Beiträgen - 1 bis 16 (von insgesamt 16)