Verfasste Forenbeiträge

Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Autor
    Beiträge
  • als Antwort auf: Vraag 21 #91662
    Adri
    Teilnehmer

    Helaas is mij hetzelfde gebeurd een aantal jaren geleden met het woord „Kaufhaus“, dat vertaald was als“ „koophuis“ door een leerling. Ik werd gedwongen dit goed te rekenen om exact dezelfde reden, op aanwijzing van mijn teamleider. De leerling had dus totaal niet door dat het om een warenhuis ging. Als talendocent frustreert dit soort zaken mij ook. Door brandweerliedjes is toch duidelijk dat de leerling er niets van begrepen heeft.

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #91523
    Adri
    Teilnehmer

    55 leerlingen

    gemiddeld 28.3
    hoogste 37
    laagste 13

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #86642
    Adri
    Teilnehmer

    Wat herken ik veel van de zaken die jullie zeggen collega’s! Dat geeft een goed gevoel.
    Wij zitten ook in de grensstreek in Groningen. Wanneer ik naar de scores van de collega’s kijk betwijfel ik ook wel of dit nog veel van invloed is. Mijn score op 2 klassen van 40 kinderen op niveau tl bedraagt 27,5. Ik zou daar onder normale omstandigheden niet super blij mee zijn. Echter, het jaar is best zwaar geweest met een groep van zo’n 10 hardnekkig ongemotiveerde leerlingen, die hele groepen beïnvloeden. Als de staatssecretaris van onderwijs ook nog een aankondigt dat er een vak mag worden weggestreept, dan zakt je de moed soms in de schoenen. (Laat onze leerlingen nu ook nog eens in 7 vakken examen doen, dus voor hen geldt dit dus voor 2 vakken). Daarom ben ik blij dat ik geen lagere score dan 16 punten, dus dat niemand echt met de pet er naar heeft gegooid. Het kan denk ik alleen maar beter gaan volgend schooljaar.

Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)