Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Autor
    KB
    Teilnehmer

Ik heb bij meerdere leerlingen het volgende antwoord bij vraag 25: de spullen zitten vol met alg en waterplanten.

In het antwoordmodel staat “Er zitten schelpen/mosselen op (de spullen). “. Alleen alg en waterplanten kom ik geregeld tegen. Ik heb het op dit moment niet goed gerekend, maar wat vinden jullie?

Arjan
    Teilnehmer

Ik kom het ook geregeld tegen en heb het conform het antwoordmodel ook niet goed gerekend. Vraag me oprecht af of er veel leerlingen mosselen kennen al hadden ze dit kunnen opzoeken haha 🙂

natasja
    Teilnehmer

Ook bij mij veel leerlingen dit antwoord. Maar inderdaad fout gerekend.

Shirley Brugge
    Teilnehmer

Dat heb ik ook fout gerekend.

henrynap
    Teilnehmer

Idem, fout gerekend.

j.vd.werff@bhc.nl
    Teilnehmer

Heel stom, veel leerlingen hebben het bij mij vertaald als “er zit mos op“.
    Vervelende vraag, maar in principe laat het vastzitten van iets aan de spullen wel doorschijnen dat de leerling snapt dat het er lang ligt en daardoor… moeilijke vraag.

sonja
    Teilnehmer

Hier ook algen en waterplanten. Dat heb ik fout gerekend. Maar en leerling heeft wel nog „dieren“ toegevoegd En dat zijn mossels toch? Wat zouden jullie daarmee doen?

frs41
    Teilnehmer

Ik heb de algen en waterplanten ook fout gerekend. Die worden namelijk één of twee zinnen later genoemd, daar waar het over het troebele zicht in het water gaat. Het is helaas bij mij niemand gelukt om „mosselen“ op te zoeken en te vertalen.

Js94
    Teilnehmer

„Waterplanten, algen en mosselen vormen samen het biologische filtersysteem van een gezond waterleven“. Aangezien dit een feit is, moeten we dan wel massaal het antwoord algen en waterplanten fout gaan rekenen? 🙈

j.vd.werff@bhc.nl
    Teilnehmer

Dieren die er op zitten zou ik dan weer goed rekenen, omdat de leerling gezien heeft dat er diertjes (schelpen en mosselen samengevat) op zitten.

Liesbeth
    Teilnehmer

Bij mij ook meerdere keren „alg en waterplanten“ en niet goed gerekend.

Liesbeth
    Teilnehmer

Als wij „dieren“ goed rekenen, gaan examenteksten alleen nog over „dingen, mensen, dieren en zaken“. Als de leerling niet weet wat de vertaling is van dit woord moet hij/zij het inzicht hebben dat het woord voor het juiste antwoord moet worden opgezocht om dit in goed Nederlands te vertalen.

Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.