Verfasste Forenbeiträge
-
AutorBeiträge
-
jojojo
TeilnehmerTussen 0,3-0,5 zou ik fair vinden. Het is goed gemaakt bij mij, maar met name de literaire tekst zo aan het einde vond ik flauw. Bovendien was dat ook wel een lastige tekst om te begrijpen zonder de context van het gehele boek.
jojojo
TeilnehmerIk vond het examen prima te doen. Jammer dat de literaire tekst zo laat in het examen zat, die had van mij wat eerder gemogen. Die was ook niet zo eenvoudig. Mijn leerlingen hebben daarop prima gescored, maar normaal gesproken zit die meer in het midden.
Gemiddeld 38 punten, tussen 28 en 45 punten in.
jojojo
TeilnehmerIk hoop ook op een n-term tussen 0,8-1,2. Het examen was niet moeilijker of makkelijker dan die van vorig jaar.
Een examen mag van mij ook wel uit 8 teksten bestaan. Ik had niet het gevoel dat die 2 teksten extra nou veel toevoegen.
Pro-Kontra-vraag was ik erg blij mee, die mag wel wat vaker terugkomen!
jojojo
Teilnehmer2 van de 7 hadden deze goed. Ze hadden vaak een maatregel opgeschreven ipv een getal.
jojojo
TeilnehmerEens met de rest. De vragen bij het examen waren prima te doen, maar de teksten waren lang. Ik miste afwisseling in de lengte en soorten van de teksten. Ik miste een interview met veel vragen (nu was dat alleen het mammoet-interview) en wat korte nieuwsartikelen. De laatste tekst vond ik flauw: veel lees/zoekwerk voor weinig punten.
Veel teksten bevatten ook moeilijke grammaticavormen (Konjunktiv) of lastige woorden, die echt niet in het standaardrepertoire zitten. Dat kost veel opzoektijd.
7 leerlingen, punten tussen 22 en 32 en gemiddelde van 27,2. Naar verwachting, want het was geen sterke groep Twee leerlingen hebben flink lager gescoord dan verwacht, maar dat zal hun concentratie/voorbereiding zijn geweest…
jojojo
TeilnehmerIk hoop op een n van minimaal 0,8. Dat lijkt me, zeker als je dit examen vergelijkt met de vorige jaren, prima. Ik zie niet in dat dit examen véél makkelijker was dan vorige jaren namelijk.
Daarnaast zaten er wat mij betreft best wat vragen waar het antwoord afhing van grammaticaal begrip (Konjunktiv, bijzinnen) en moeilijk vindbare woorden in het woordenboek. En de opbouw van het examen was niet optimaal: veel lange teksten, zeker aan het eind.
De teksten waren wat mij betreft goed te doen en niet oersaai.
-
AutorBeiträge