Ansicht von 14 Beiträgen – 1 bis 14 (von insgesamt 14)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Wissel hier uit met je collega’s

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Een aantal leerlingen vergeet „kunnen“ en schrijven dus: ze bevatten kankerverwekkende stoffen ipv ze kunnen kankerverwekkende stoffen bevatten.

Ik vind dit lastig. Ze halen wel de kern eruit, maar strikt bekeken is het antwoord fout.

MarianneW
    Teilnehmer

Zou ik laten lopen.

MarianneW
    Teilnehmer

Wat vinden jullie van het volgende?
    Omdat er microplasticdeeltjes afvallen en dat is slecht voor je.

GabrielleFr
    Teilnehmer

Als ‚kunnen“ wordt weggelaten heb ik het punt wel gewoon gegeven. De leerling heeft met schadelijke stoffen of het bevat kankerverwekkende stoffen begrepen waar het om gaat toch?

Stefanie
    Teilnehmer

Het verhaal met de microplasticdeeltjes vind ik lastig. In de tekst staat niets over microplastic. Er staat wel duidelijk dat er kankerwekkende stoffen en weekmakers in kunnen zitten. Wat doen jullie met de microplastic? Ligt dit in de strekking van het correctievoorschrift?

GabrielleFr
    Teilnehmer

Ik zou microplastic(deeltjes) goed rekenen als ze erbij vermelden dat dit slecht/schadelijk voor je is.

hpgommans
    Teilnehmer

Zonder „kunnen“ heb ik goed gerekend, de kandidaat begrijpt waar het om gaat.

Rob de Boer
    Teilnehmer

Even ter verduidelijking: de leerlingen die met „microplastics“ antwoorden hebben dat uit de alinea over Make-up, de vraag gaat echter over pruiken en maskers (=accessoires). Daarom mag je dit m.i. niet goed rekenen!

Guido Duizer
    Teilnehmer

Klopt Rob de Boer, er wordt alleen over plastic gesproken dat het stinken kan.
    Verder staat in het correctievoorschrift heel duidelijk „kunnen“. Anders had kunnen wel tussen haken gestaan. Het is dus geen feit maar kans op. Dat is m.i. een essentieel deel van het antwoord.

Auch ohne ‚kunnen‘ wird deutlich, dass der/die S den Text und die Frage verstanden hat. Deshalb ist es sinnvoll, die Antwort zu akzeptieren.

Irene
    Teilnehmer

Wat zouden jullie met dit antwoord doen:
    De plastic pruiken en maskers kunnen ook kankerverwekkende en licht makende stoffen bevatten.

Irene
    Teilnehmer

En deze:

Plastic producten kunnen hun kleuren afgeven waar chemicaliën in zitten, wat slecht is voor de gezondheid.

koli_07
    Teilnehmer

Wat doen jullie met chemische stoffen i.p.v. schadelijke stoffen?

• Diese Antwort wurde vor 7 Stunden, 55 Minuten von koli_07 geändert.
Ansicht von 14 Beiträgen – 1 bis 14 (von insgesamt 14)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.