Startseite › Foren › ==> Eindexamenforum 2025 › VMBO GT – Tijdvak I › Vraag 36
- Dieses Thema hat 13 Antworten sowie 10 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 1 Monat von
sharon_steij aktualisiert.
-
AutorBeiträge
-
16. Mai 2025 um 11:46 Uhr #94220
swesterveld
TeilnehmerHallo collega’s, zouden jullie het antwoord „dat je gefilterde videos of fotos gelijk ontdekt“ goed rekenen? Ik ben aan het twijfelen of deze lln. een punt verdient … Op internet vind ik wél de term „gefilterde foto“ voor met filters bewerkte foto’s, ik kende deze uitdrukking niet.
16. Mai 2025 um 11:54 Uhr #94221joke haitsma
Teilnehmerik vind dit ook een beetje lastig. Mijn gevoel zegt dat je deze wel goed kunt rekenen,
Heel veel leerlingen hebben bij mij: je kunt bewerkte foto’s direct herkennen? dat je een bewerkte foto snel kan herkennen.
Wat denken jullie hiervan? goed rekenen??16. Mai 2025 um 12:05 Uhr #94223JPTZ
TeilnehmerIk heb hier ook verschillende antwoorden fout gerekend waarover ik nu twijfel
– „Dat mensen er niet echt zo uitzien.“
– „Dat mensen zich beter willen voordoen dan echt is“
– „Want dan weet je of het echt op nep is“16. Mai 2025 um 12:20 Uhr #94227swesterveld
TeilnehmerJoke, ik zou het antwoord goed rekenen!
16. Mai 2025 um 12:25 Uhr #94228swesterveld
TeilnehmerJPTZ, deze vind ik ook lastig … juist omdat in het correctiemodel „bewerkt“ en/of „filter“ staat. :-/
16. Mai 2025 um 12:29 Uhr #94229chrhul
TeilnehmerHai Joke, jouw antwoord zou ik goed rekenen en bij JPTZ zou ik alleen de laatste optie goed rekenen.
16. Mai 2025 um 12:38 Uhr #94232JPTZ
Teilnehmerchrhul, dank je, zoiets dacht ik zelf ook al.
17. Mai 2025 um 10:41 Uhr #94278fyderoo
TeilnehmerIn de laatste regel van alinea 1 van tekst 9 staat: Dan zou je een bewerkte video of foto direct kunnen herkennen. Gefilterde foto’s lijkt mij wel goed ook al is het een beetje krom Nederlands. En het antwoord dat Joke geeft, lijkt mij zeker goed. Veel van mijn leerlingen hebben dat ook.
Ik heb ook leerlingen die schrijven: Dan kan je gelijk herkennen of de video of foto echt is. Dat komt ook op hetzelfde neer.20. Mai 2025 um 13:49 Uhr #94355FrauHeringhaus
TeilnehmerBij mij schreef een leerling:
Dat mensen op tiktok hun uiterlijk kunnen veranderen. Hm?
Ik zou het bijna goed rekenen. want daarvoor worden ze gewaarschuwd. Staat er wel zo niet in de correctievoorschrift.
Wat denken jullie?
20. Mai 2025 um 15:48 Uhr #94357Esther
TeilnehmerTIP! in de examenbespreking van Levende Talen wordt vraag 36 ook besproken. Hier staat een aantal antwoorden die hierboven ook twijfel veroorzaken. Zij zetten er dan achter of zij het goed/fout zouden rekenen.
VRAAG! Ik twijfel over deze antwoorden: ik heb steeds 0 pnt gegeven, maar begin nu toch te twijfelen
* voor de filter, dat die mensen hun gezicht binnen secondes kan veranderen (het filter wordt wel genoemd)
* dat het filter je gezicht onherkenbaar maakt
* mensen zien dat het bewerkt is (foto/video wordt niet genoemd)
* voor mensen die filters gebruiken op hun foto’s
* dat mensen zien dat er een filter op de video zit
* dat veel mensen filters gebruiken, dus dat veel mensen in het echt niet zo zijn22. Mai 2025 um 10:35 Uhr #94388chrhul
TeilnehmerHai Ester,
Ik denk eigenlijk wel, dat het herkennen van de een bewerkte foto in het antwoord terug te lezen moet zijn. Ik zou het dus niet zo snel goed reken helaas
22. Mai 2025 um 14:37 Uhr #94390Frohlich
TeilnehmerIk heb een aantal maal het antwoord: „Dan kunnen foto’s/video’s gelijk herkend worden“.
Ik neig naar fout, omdat er niks bij staat over een gebruikt filter of bewerkte foto. Het blijft een iets te vaag antwoord w.m.b.Hoe denken jullie hierover?
22. Mai 2025 um 14:39 Uhr #94391WJP1982
TeilnehmerAntwoorden met filter lijken me goed, tweede deel correctievoorschrift rekent al goed: voor een filter….zonder werkwoord erbij.
Groetjes!
27. Mai 2025 um 14:33 Uhr #94411sharon_steij
TeilnehmerDat mensen er anders uitzien zonder filter.
Ik ben geneigd dit fout te rekenen. Wat vinden jullie?
-
AutorBeiträge
- Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.