Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Wissel hier uit met je collega’s

Charly
    Teilnehmer

Bij deze vraag hebben veel leerlingen letterlijk vertaald uit de tekst. De meesten antwoorden iets van: hij moet waakzaam zijn of alles in orde is. Het CV stelt: ‚(opletten) of alles het doet / naar behoren werkt.

Ik ben geneigd dit goed te rekenen, maar ben benieuwd naar jullie mening.

Marianne
    Teilnehmer

.. of alles in orde is“ en „of alles goed werkt“ heb ik juist gerekend

Ineke
    Teilnehmer

Dat heb ik ook goed gerekend. Als ik dat af zou keuren, had niemand het goed….

IBL
    Teilnehmer

Bij mij schrijft een leerling „controleren op eventuele technische problemen“. Ik struikel over die controleren en zou die dus fout tellen. Wat vinden jullie?

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Ik zou controleren op….goed rekenen.

Michiel Koekkoe
    Teilnehmer

Had beide antwoorden en heb controleren op … ook goedgerekend. Had in een geval: Controleren of alles technisch in orde is. Daar twijfelde ik, maar heb het maar goedgekeurd.

Stefanie
    Teilnehmer

wachsam = waakzaam in het woordenboek. Dus als een leerling het woord opzoekt, dan komt die bij die vertaling terecht. Toch zou je dit moeten toelichten in je antwoord, omdat er staat je moet „wachsam schauen , ob alles in Ordnung ist oder vielleicht doch nicht“. Het gaat dus over het opletten of alles naar behoren werkt of het doet. De ll. moet dus blijven lezen.

Irene
    Teilnehmer

Wat vinden jullie van dit antwoord? (2 verschillende leerlingen)
    a) Hij moet oplettend kijken of alles in orde is en of er niet iets niet klopt. De technische handleiding helpt hem hierbij.
    b) Hij helpt met nodige technische achtergrondkennis te geven.
    Ik ben geneigd gewoon een punt te geven.

• Diese Antwort wurde vor 1 Tag, 9 Stunden von Irene geändert.
Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.