Ansicht von 25 Beiträgen – 1 bis 25 (von insgesamt 36)
  • Autor
    d.bijl
    Teilnehmer

Beste Collega’s,

Rekenen jullie het volgende antwoord ook goed.

Hij heeft een prijs gewonnen. Of moet er echt 1e prijs staan?

Groetjes,

Daniëlle

ps. Voor mij is dit het 1e examen

sms
    Teilnehmer

Wat mij betreft: een prijs. P.s. dit is na een tijdelijke terugkeer na anderhalf jaar pensioen mijn laatste examen.

JPTZ
    Teilnehmer

Ik heb ‚Hij heeft een prijs gewonnen‘ ook goed gerekend.

Zouden jullie: ‚(Veel) mensen kopen zijn brillen nu ook‘ goed rekenen?

d.bijl
    Teilnehmer

Ik had 1 antwoord met meer mensen willen zijn bril kopen. Dit heb ik fout gerekend, maar misschien ben ik te streng.

cch
    Teilnehmer

Meer mensen willen zijn bril kopen zou ik goed rekenen.

Klm90
    Teilnehmer

Wat vinden jullie van het antwoord.
    – Hij verkoopt ze nu ook.

Ik zou zeggen té vaag? En dus geen punten?

chrhul
    Teilnehmer

Mijn idee is om dit wel goed te rekenen. JPTZ, dat impliceert ook dat ze nu te koop zijn toch?

mddoes@lentiz.nl
    Teilnehmer

Hij heeft een prijs gewonnen, heb ik fout geteld, dat kan van alles zijn. Het gaat er juist om dat hij gewonnen heeft

cch
    Teilnehmer

Ik heb hij heeft een prijs gewonnen goed gerekend. Staat ook in het correctievoorschrift.

chrhul
    Teilnehmer

Wel een vraag van mijn kant:
    Mensen bestellen zijn bril? Ik ben geneigd om ook dit wel goed te keuren. Omdat dit betekent dat het artikel te koop/te verkrijgen is.
    Mee eens?

JPTZ
    Teilnehmer

Ik heb er ook nog over nagedacht.

Als je de vraagstelling nogmaals leest dan wordt er gevraagd waarom Silas succes ervaren heeft met deze bril.

‚Hij heeft een prijs gewonnen‘ geeft m.i. antwoord op deze vraag. Of het nu een eerste prijs is of niet, slechts ‚een prijs winnen‘ is al een vorm van succes.

‚Mensen bestellen/kopen zijn bril‘ impliceert m.i. dat hij te koop is. Als men het niet zou willen bestellen, is het ook niet op de markt gebracht. Daarom heb ik dit ook goed gerekend.

• Diese Antwort wurde vor 4 Monaten von JPTZ geändert.
    joke haitsma
    Teilnehmer

een leerling heeft bij vraag 12: het idee was zo goed dat er interviews komen.

Tsja ook weer zo’n geval van wat moet je er nou mee. Hij is al uitgenodigd en werd geïnterviewd.

joke haitsma
    Teilnehmer

en een aantal hebben: binnenkort kan de bril ook gekocht worden maar dat heb ik niet goed gerekend.

joke haitsma
    Teilnehmer

ik ben het met jptz eens

JPTZ
    Teilnehmer

Joke, ik zou ‚binnenkort kan de bril ook gekocht worden‘ ook goed rekenen.

r.v
    Teilnehmer

Zouden jullie het antwoord „Kan de bril ook verkopen“ goed rekenen?

JPTZ
    Teilnehmer

r.v., ja ik zou dit goed rekenen. Het geeft antwoord op de vraag waarom hij succes heeft met de bril. Het is te koop, dus kan hij het verkopen.

Roo
    Teilnehmer

„Het idee kwam goed aan“. Mijn eerste ingeving, te vaag. Wat vinden jullie?

r.v
    Teilnehmer

JPTZ. Dankjewel!

r.v
    Teilnehmer

Roo. Dat reken ik niet goed

Roo
    Teilnehmer

Top! Dankjewel RV.

joke haitsma
    Teilnehmer

roo dat zou ik inderdaad ook niet goed rekenenen van het idee kwam goed aan.

maar wat als dit er nog achter staat.. het idee was zo goed DAT ER INTERVIEWS KOMEN..

• Diese Antwort wurde vor 4 Monaten von joke haitsma geändert.
    hanneke
    Teilnehmer

En deze dan : ze kunnen de bril bij hem kopen.

Je kunt de bril van hem kopen
    is tweeledig op te vatten hem verwijst naar de jongen & de bril wordt door hem verkocht

Twijfel bei beide antwoorden. Het zijn wel VMBO leerlingen , die soms moeite hebbenmet formuleren

JPTZ
    Teilnehmer

Roo, dat is wat te vaag inderdaad. Zou ik niet goed rekenen.

Joke, die zou ik goed rekenen. Er wordt dan een link gelegd tussen een goed idee (succeservaring) en interviews daarover die daarop volgen.

hanneke, ik zou die goed rekenen. ‚de bril van hem‘ hoeft niet te betekenen dat mensen de enige bestaande bril van hem kunnen kopen. Het kan ook betekenen ‚de bril die hij bedacht heeft‘.

Adje
    Teilnehmer

In het antwoordmodel staat:
    Hij won een wedstrijd/de eerste prijs bij een wedstrijd. Dus het winnen van de wedstrijd of een eerste prijs bij een wedstrijd is goed. Er staat niet: Hij won een prijs of hij won een prijs bij een wedstrijd. Nee, hij werd eerste.
    In mijn ogen staat er ook heel duidelijk: „Ich habe beim Schülerwettbewerb ,Jugend forscht` den ersten Preis gewonnen“. „den ersten Preis“ is toch wel super duidelijk lijkt me.
    Dus ik ben het mmdooes eens.

Ansicht von 25 Beiträgen – 1 bis 25 (von insgesamt 36)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.