Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Autor
    Ineke
    Teilnehmer

Welke n-term verwachten jullie en zou redelijk zijn naar jullie idee?

Pieter1976312
    Teilnehmer

Laten we hier alsjeblieft ook in acht nemen dat er regio’s/scholen zijn alwaar de leerlingen Duits niet zo makkelijk vinden. Dus niet alleen vanuit je eigen (goede) groep denken maar ook meer in het algemene belang van alle leerlingen in den lande!

jojojo
    Teilnehmer

Ik hoop op een n van minimaal 0,8. Dat lijkt me, zeker als je dit examen vergelijkt met de vorige jaren, prima. Ik zie niet in dat dit examen véél makkelijker was dan vorige jaren namelijk.

Daarnaast zaten er wat mij betreft best wat vragen waar het antwoord afhing van grammaticaal begrip (Konjunktiv, bijzinnen) en moeilijk vindbare woorden in het woordenboek. En de opbouw van het examen was niet optimaal: veel lange teksten, zeker aan het eind.

De teksten waren wat mij betreft goed te doen en niet oersaai.

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Vorig jaar 1,1, ik zou een n-term van 0.8-1.2 goed vinden omdat dit examen zeker niet gemakkelijker was dan vorig jaar.
    Wat mij betreft mogen ze een hele tekst schrappen, zodat leerlingen echt de tijd hebben. Ik vind de examens iets te lang.

GabrielleFr
    Teilnehmer

Ik vond net als eerdere jaren het examen veel te lang. Waarom 10 teksten??? Na 8 teksten weten we toch ook wel of de leerlingen de trucjes kunnen toepassen? Ik heb een aantal leerlingen die de laatste vragen hebben afgeraffeld of zelfs helemaal niet meer hebben kunnen maken. Ik vond sommige teksten enorm saai (zeker voor de doelgroep). Ik vond de tekst met de PRO-KONTRA vraag een prima vraagvoor havoleerlingen. Hier scoren de leerlingen redelijk goed op, hoewel mijn zwakke ll. (en ik heb er best een aantal dit jaar) hier soms 0 punten scoren.

Voor de N-term hoop ik dat de tendens van de afgelopen jaren wordt doorgezet en dat de n-term tussen 0,8 en 1,2 komt.

jojojo
    Teilnehmer

Ik hoop ook op een n-term tussen 0,8-1,2. Het examen was niet moeilijker of makkelijker dan die van vorig jaar.

Een examen mag van mij ook wel uit 8 teksten bestaan. Ik had niet het gevoel dat die 2 teksten extra nou veel toevoegen.

Pro-Kontra-vraag was ik erg blij mee, die mag wel wat vaker terugkomen!

Ik hoop op N=0,8

Sjef
    Teilnehmer

Ik hoop op een N-term van 1.0

Anna
    Teilnehmer

Ik vond het examen qua niveau vergelijkbaar met vorig jaar. De scanvraag op het einde vond ik ongelukkig, omdat de aandacht dan wel op is en ze echt nog even nauwkeurig moesten lezen om goed te formuleren. Sommige teksten waren wat saai, maar er zat wel genoeg variatie in. N=0,8 gok ik.

Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.