Startseite Foren ==> Eindexamenforum 2025 VMBO GT – Tijdvak I Algemene indruk en/of hoe is het bij jou gemaakt?

Ansicht von 23 Beiträgen – 1 bis 23 (von insgesamt 23)
  • Autor
    Pamela
    Teilnehmer

Algemene indruk / Hoe is het bij jou gemaakt? Reageer hier.

Marco
    Teilnehmer

8 lln. hoogste 45 (!), laagste 34, gemiddeld 37,25
    Ik vond het een examen wat prima te doen was en de teksten sloten goed aan bij de belevingswereld van de lln. zonder dat het te makkelijk werd. Goed lezen en gericht onbekende woorden opzoeken betaalde zich uit.

j.vd.werff@bhc.nl
    Teilnehmer

1 cluster 18 leerlingen 32,6 gemiddeld. Laagste 18, hoogste 45.
    1 cluster, 24 leerlingen, 29,6 gemiddeld. Laagste 21, hoogste 37.

Denk dat dit examen prima te doen was met de standaard training en het oefenen van oude examens.

BMG
    Teilnehmer

1 cluster (8 leerlingen): gemiddeld 28,6 hoogste 37, laagste 22.

Veel uitval de afgelopen 2 schooljaren, ik ben tevreden. Ik hoop de leerlingen ook.

Prima examen!

JPTZ
    Teilnehmer

28 leerlingen, 24,9 gemiddeld.

Hoogste 33 punten, laagste 16 punten.

Vond het examen ook prima te doen. Toch hoop ik op een hogere N-term dan vorig jaar

Klm90
    Teilnehmer

Prima te doen! Goede thema’s van de teksten.
    Leerlingen waren gemengd positief. Hier en daar wel wat ingewikkelde vragen.
    Gemiddeld 33,8 punten.
    16 leerlingen.
    Hoogste 42. Laagste 24.
    Ben erg benieuwd naar de N-term.

hanneke
    Teilnehmer

Goed te d doen. Jammer dat er 3 lange teksten aan het eind zaten .
    Dan is bij deze groep leerlingen de concentratie wel redelijk op.
    Laagste 14 . Hoogste 40

mvnm
    Teilnehmer

Ik vond het best goed te doen, vooral de eerste paar teksten. Gemiddeld 26 punten, laagste 19 en hoogste 37.

mvnm
    Teilnehmer

Ik heb overigens een groep van 19 leerlingen.

Wido
    Teilnehmer

Gemiddeld 28,2 punten. Hoogste 38, laagste 20.

@Marco
    , wat een mooi (jaloersmakend 😉 )gemiddelde! Wat is het geheim van de smid?

Marco
    Teilnehmer

@Wido dank! Geen geheim, twee lln. zijn eigenlijk havo-leerlingen die t zijn gaan doen (46 en 44). In de voorbereiding aandacht voor vraagsoorten en ook onder tijdsdruk geoefend. Motivatie van de lln. is goed en ze hebben goed gebruik gemaakt van het woordenboek. van de andere zes hadden drie 34 pnt, een 35 pnt., twee 36 pnt. Lag dus mooi bij elkaar ook.

JPTZ
    Teilnehmer

Als je de hoge gemiddeldes ziet bij anderen, ga je inderdaad snel aan jezelf twijfelen.

Misschien prettig voor anderen als je dan aangeeft welke populatie je hebt 🙂 Dat maakt ons minder verdrietig.

mvnm
    Teilnehmer

Het maakt zo’n verschil inderdaad! Vorig jaar een klas met vooral mavo/havo leerlingen, dit jaar (andere school) vooral kader/mavo met taalachterstanden. Dat is niet te vergelijken!

chrhul
    Teilnehmer

hmmm… ik ben nog niet zo heel erg positief. De teksten leken mij goed te doen. Alhoewel een dansmarieke voor sommigen echt niet bekend was.
    De resultaten vallen me eigenlijk wel flink tegen. Een aantal leerlingen met maar 17 of 19 punten. De hoogste score helaas maar 34.
    Gemiddeld een 26,1.

NDH
    Teilnehmer

Ik heb in de ene groep (25) het hoogste 43 punten en het laagste 22 punten en een gemiddelde van 32.8 punten.
    In de andere groep (23) het hoogste 41 punten en het laagste 19 punten en een gemiddelde van 29.5 punten
    In de eerste groep zitten 2 kinderen die thuis ook Duits spreken.
    Veelal leerlingen met mavo/havo niveau, waarvan een aantal van 3h naar 4m zijn afgestroomd.
    Ik werk op een school in de buurt van Rotterdam.

• Diese Antwort wurde vor 4 Monaten von NDH geändert.
    sms
    Teilnehmer

Ik heb een cluster van 20 leerlingen met een gemiddelde van 26,7 met vooral veel kader/mavo leerlingen en een cluster met 14 echte mavo leerlingen met een gemiddelde van 30,1.
    Hoogste score was 39 en de laagste van een meisje dat blijkbaar vroeg naar huis moest en al na ruim een half uur meldde dat ze klaar was. Ze wist overigens niet dat ze pas om 10 uur weg mocht. Haar score was slechts 12!

Het examen was best te doen. Veel leerlingen reageerden opgelucht en vonden het examen beter te doen dan de oefenstof. Ik ben het eens met de collega’s die rekening houden met het soms moeizame formuleren van vmbo leerlingen. Mijn belangrijkste overweging is altijd geweest; begrijpt de leerling wat hij heeft gelezen en zie ik dat in het antwoord terug ondanks de wat stroeve formulering.

Na 15 maanden met pensioen te zijn geweest heb ik de clusters in januari overgenomen van een collega die vertrok. Wist niet wat ik aan zou treffen en wat ik kon verwachten. Het resultaat valt me niet tegen.

ElsM1234
    Teilnehmer

1 cluster 22 leerlingen, gemiddeld 29 punten. Laagste 22 en hoogste 38
    1 cluster 26 leerlingen, gemiddeld 28,8 punten. Laagste 21 en hoogste 36 punten
    Niveau: vmbo g en t. En er zitten aardig wat leerlingen in die destijds kader advies hadden van de basisschool.

• Diese Antwort wurde vor 4 Monaten von ElsM1234 geändert.
    Esther
    Teilnehmer

Groep van 19 leerlingen in het westen van het land. Gemiddeld 25, 2 pnt hoogste score 35 en laagste score 14 pnt. Veel leerlingen gingen al 25 minuten voor tijd weg , maar gaven dan aan, dat ze het wel een lastig examen vonden. Ik begrijp dan niet zo goed, waarom je zo vroeg weggaat. Ik vond het examen wel goed op niveau, sommige teksten wat lang, formulering van een aantal vragen onduidelijk. Veel leerlingen hebben het vak Duits en dan vooral de vaardigheid lezen echt onderschat (veel afwezigheid tijdens de lessen). Ik hoop toch op een N-term van 0,8, maar ik vrees dat dat er niet in zit dit jaar.

• Diese Antwort wurde vor 4 Monaten von Esther geändert.
    Adje
    Teilnehmer

Na de eerste ronde nakijken op 57 leerlingen verdeeld over klassen van 27, 17 en 15 leerlingen een gemiddelde score van 30.7 pnt. Kleinere groepen is prettig lesgeven, hoewel het grootste clusters op 32 pnt zit. Onze school staat in de provincie Groningen tegen de grens aan. Na voor het vorig jaar minder gescoord te hebben is dit een opsteker om op de ingeslagen weg door te gaan.

FrauEverts
    Teilnehmer

Hoogste 37, Laagste 19!
    Ben niet tevreden. Leerlingen vonden het examen makkelijk. Misschien te makkelijk.

Soort leerlingen:
    Leerlingen die minder goed hebben gescoord:
    – hadden geen interesse meer om iets te doen voor Duits. Focus lag op andere vakken. Ze waren bij geen enkel examentraining aanwezig eb hadden en verzuim van boven de 130 !
    – sommige leerlingen waren nooit goed in leesvaardigheid. Maar gelukkig wel in spreekvaardigheid en kijk en luistervaardigheid.
    SE gemiddelde was bij mij een 6,7 bij klas a, en 6,3 nij klas b.

Ik heb ook leerlingen die zwak zijn, maar bij elk examentraining aanwezig waren, en nog extra bijles kregen. DIe hadden 30 t/m 37 punten!

Het verschil tussen SE en CE met N-term 0,5 zal niet ideaal zijn , maar ik lig hiervan niet wakker.

jimmy goddijn
    Teilnehmer

Twee clustergroepen. Eén van 21 –> 28.0. Eén van 28 –> 26.4. Ik geef les op een kleine, goed georganiseerde witte MAVO/HAVO in de buurt van Leiden. Enkele minder gemotiveerde Havisten, maar het merendeel gemiddelde MAVO-leerlingen. Geen native speakers.
    We zitten altijd op het landelijk gemiddelde, maar dit jaar iets eronder schat ik. We hebben afgelopen twee jaar flink in de lestijd moeten schrappen omdat we onze vacatures voor Duits niet meer vervuld krijgen. 4M heeft dit jaar 3 x 50 minuten les gehad, ipv 4 x 50. Dat zal merkbaar zijn, vrees ik. Ik verwacht een n-term in de buurt van de 0.5.

joke haitsma
    Teilnehmer

Ik heb 2 groepen, groep 1 17 leerlingen gemiddeld 31,2 laagste 22 hoogste 39. Groep 2 19 leerlingen gemiddeld 31,5 laagste 25 en hoogste 42
    ik vond het examen best te doen. Vraag 30 hadden ze bij mij bijna allemaal fout,

sharon_steij
    Teilnehmer

Ik vond het examen goed te doen, het is overwegend redelijk gemaakt.
    Laagste score 17, hoogste 39, gemiddeld 28,3
    Ik heb een groepje met wat taalzwakke kids, die met name voor Engels ook slecht scoren. Het was een erg pittige groep, met ook wat zittenblijvers en afstromers van havo, die het niveau wel makkelijk aan konden.

Ansicht von 23 Beiträgen – 1 bis 23 (von insgesamt 23)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.