Ansicht von 5 Beiträgen – 1 bis 5 (von insgesamt 5)
  • Autor
    KTS
    Teilnehmer

Een leerling schrijft in plaats van juiste antwoord = 3…
    …2 + online op. Dat zijn op zich ook 3, maar ik twijfel, omdat er gevraagd wordt na 1 getal. Wat zouden jullie doen?

imeester
    Teilnehmer

Blij dat u hierover begint! Mijn twee beste leerlingen komen ook met zo’n omschrijving. „2, en als je online ook meetelt 3“. Leerlingen gaan hier op Nederlandse taal onderuit. Wanneer is iets wel of niet een plek? Is internetverkoop wel of geen plek? Om deze reden reken ik eigenlijk op een erratum van Cito. Ze zouden ook 2 goed moeten rekenen als antwoord.
    Echter: voor nu is er geen ruimte. Het antwoordmodel geeft 3. Dus mogen we alleen 3 goedrekenen. Ieder ander antwoord goed rekenen zou fraude zijn. Staat heel duidelijk ook in het correctievoorschrift. Als het antwoord bijvoorbeeld A moet zijn, mag je geen B goed rekenen. Dat is het hier dus ook. Je mag ook niet goedrekenen als een leerling 2 antwoorden geeft: 2 en 3.
    De fout ligt bij het CITO en bij de bedenkers van de examenvraag. Maar bij het corrigeren zitten we klem, alleen 3 mag goedgekeurd worden.

Venn
    Teilnehmer

Hier ook heel veel leerlingen 2 en als online mee telt 3 … of 2 en dan de vraag telt online ook mee?
    Andere leerlingen hebben 2 opgeschreven omdat zij ervan uit gingen dat online niet mee telde.
    Het woord „plekken“ was misleidend.

Bora
    Teilnehmer

De leerlingen geven heel duidelijk aan op welke plaatsen het product te koop wordt aangeboden. Omdat er onzekerheid bestaat over de vraag of online verkoop ook meetelt, benoemen zij dit expliciet. Het zou naar mijn mening zeer onterecht zijn om leerlingen hierop af te rekenen.

Rosa69
    Teilnehmer

Ik heb op „twee plekken en online“ wel soepel gerekend, omdat het vmbo’ers zijn. De antwoorden mogen daarom best wat meer in spreektaal opgeschreven worden, vind ik. Dat past ook bij het niveau.

Ansicht von 5 Beiträgen – 1 bis 5 (von insgesamt 5)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.