Ansicht von 3 Beiträgen – 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Autor
    NickvLith
    Teilnehmer

Mij valt op dat meerdere leerlingen kiezen voor het antwoord „Es ist…“. In de vraag wordt gezocht naar de functie van het experiment. Ik snap dat de eerste zin van die alinea letterlijk aangeeft ‚Hoe moeilijk… laat een experiment zien‘ (en dus is dat het juiste antwoord).

Echter, de „Es ist…“-zin geeft voor mij ook dusdanige info: de functie van het experiment is om te laten zien dat het bewustzijn afhangt van de dingen waarvoor een dier gevoelig/oplettend moet zijn.

Hoe is deze vraag bij jullie gemaakt? En hoe kijken jullie hiernaar?

Henke
    Teilnehmer

Bij mij hebben ook flink wat leerlingen voor ‚es ist‘ gekozen, maar de vraag luidt: Wat is de functie van het voorbeeld? (van de poetsvissen-test), en de auteur geeft dit voorbeeld om te laten zien „wie schwierig es sein kann, Bewusstsein dingfest zu machen“. Best wel flauw van het Cito, het gaat hier eigenlijk meer om leesvaardigheid Nederlands ipv Duits,

m.zwanenburg
    Teilnehmer

Sowieso verwarrend geformuleerd: Je zegt toch: waarvan is dit experiment een voorbeeld?

De functie van een voorbeeld is gewoon voorbeeld zijn…..je zegt toch ook niet wat is de functie van de uitleg? Of wat is de functie van het onderzoek? Je kunt mijns inziens deze vraag niet zo formuleren….het Nederlands zorgt ervoor dat de vraag niet meer te beantwoorden is. Veel leerlingen raken hier verward.

Ansicht von 3 Beiträgen – 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.