Ansicht von 3 Beiträgen – 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Autor

Vraag 20 luidt: Wordt uit alinea 3 duidelijk of de in regel 29 genoemde krab over een “Alltagsbewusstsein” beschikt?
    Indien ‘ja’: motiveer je antwoord in maximaal één zin.
    Indien ‘nee’: noteer ‘nee’.

Hebben jullie ook leerlingen die als volgt antwoorden:
    Ja, het wordt duidelijk. De krab heeft geen „Alltagsbewusstsein“, want er wordt enkel benoemd dat hij pijn voelt, maar niet zelfkritisch is.

Ik ben geneigd dit óók goed te rekenen, want het wordt immers duidelijk uit alinea 3.

NickvLith
    Teilnehmer

Ik zou het sowieso niet op eigen houtje goed rekenen. Het CV zegt ‚Nee‘, dus antwoorden die met ‚Ja‘ beginnen op eigen houtje goed rekenen, lijkt mij zeer onwenselijk. Je kunt het prima melden bij het CvTE als je wilt.

Inhoudelijk dan: De zin van r. 29 over de krab sluit aan op het „reflexive Bewusstsein“ (over jezelf kunnen nadenken), waarop r. 29 dan zegt: maar die vaardigheid tot zelfkritiek heeft een krab niet. Over het Alltagsbewusstsein, het Ausblenden van andere waarnemingen om zich op andere te concentreren, wordt in relatie tot de krab niets gezegd.

Wat mij betreft is ‚Nee‘ het enige juiste antwoord.

Excuus, bij nader inzien wordt natuurlijk NIET duidelijk of hij een „Alltagsbewusstsein“ heeft, want dát wordt niet benoemd. Ik kan de bijdrage echter niet meer verwijderen.

Ansicht von 3 Beiträgen – 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.