Ansicht von 10 Beiträgen – 1 bis 10 (von insgesamt 10)
  • Autor
    Wido
    Teilnehmer

De kern van het goede antwoord is:

– Ze heeft armbandjes kunnen ruilen

Opmerking:
    Acceptabel: Ze heeft armbandjes kunnen (ver)kopen.

Een leerling van mij heeft geantwoord: …omdat ze 250 armbandjes heeft gekregen.

In de tekst is toch duidelijk sprake van ‚tauschen‘. Aangezien (ver)kopen desondanks toch als acceptabel wordt gezien, lijkt mij het antwoord van mijn leerling ook acceptabel. Zonder die opmerking in het correctiemodel zou ik het antwoord van mijn leerling fout hebben gerekend.

sjziel@hotmail.com
    Teilnehmer

Ja, ik heb idd ook leerlingen die antwoorden, ze heeft nu 250 nieuwe armbandjes. Zelfde strekking. Ik neig naar goed.

Corianne2508
    Teilnehmer

Ik heb ook een leerling die zegt: ze heeft nu 250 nieuwe armbandjes. Voor nu goed gerekend.

Liesbeth
    Teilnehmer

Armbandjes „gekregen“ niet goed rekenen. Er zit geen element van ruilen en/of tegenwaarde en kopen/verkopen in.

mv1979
    Teilnehmer

Ruilen = geven + krijgen. Dus als zij 250 armbandjes heeft gekregen dan klopt dat toch? Goed rekenen!

frs41
    Teilnehmer

Bij mij spraken veel leerlingen over „banden“ ipv armbandjes of bandjes. Dan schreven ze op: Banden ruilen of zelfs banden wisselen. Beide heb ik fout gerekend. Of verwacht ik dan teveel op het gebied van taal en formuleren?

sonja
    Teilnehmer

Ik heb „250 nieuwe armbandjes gekregen“ ook goed gerekend. De vraag was „Waarom ze hier tevredener mee was dan met een plek in het stadion“ (of ze deze nu koopt of ruilt of krijgt).

Liesbeth
    Teilnehmer

„Banden“ of „banden wisselen“ niet goed rekenen. De tekst/woordkeus, zeker met bijbehorende afbeelding geeft „sieraad“ weer. Heel veel woorden uit de Duitse tekst / hoofdgedachte zijn niet begrepen als je antwoordt met „banden“ of „banden wisselen“: verkleinwoord „Bändchen“ in titel, Schmuck, basteln, Armband, Freundschaftsarmband enz.

Eve
    Teilnehmer

Tauschen is niet verkopen. Raar dat ze verkopen goed rekenen.
    Banden zou ik wel goed rekenen. Het is MAVO4. En ze hebben heus wel door dat het om armbanden gaat. en niet om autobanden.

RobVestjens
    Teilnehmer

Sommige leerlingen antwoorden in de strekking van: zij gaat met 250 nieuwe armbandjes naar huis.
    Neig ernaar om dat goed te tellen

Ansicht von 10 Beiträgen – 1 bis 10 (von insgesamt 10)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.