• Dieses Thema hat 15 Antworten sowie 10 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 2 Minuten von MDM aktualisiert.
Ansicht von 16 Beiträgen – 1 bis 16 (von insgesamt 16)
  • Autor
    Shirley Brugge
    Teilnehmer

Ik merk dat een aantal leerlingen wat moeite had met vraag 11. Hoe zouden jullie omgaan met de onderstaande gegeven antwoorden?

1. Omdat ze regelmatig een vakantiedag krijgt en goed wordt ondersteund.
    2. Ze heeft regelmatig een urenverzoek en wordt altijd ondersteund.

sjziel@hotmail.com
    Teilnehmer

Zou ik goed rekenen.

natasja
    Teilnehmer

Antwoord 1 vind ik goed. Antwoord 2 twijfel. Urenverzoek waarvoor? Vind Antwoord echt te vaag.

jokehaitsma
    Teilnehmer

Bij mij heeft een leerling een goed antwoord gegeven maar ipv van zij en haar–> hij en hem gebruikt.
    Hij moet naar het buitenland en zijn directeur ondersteunt hem daarin. maar ik kan het (denk ik) niet goed rekenen. Is wel een jongen uit Syrië. Zo balen want hij snapt de strekking wel.

jokehaitsma
    Teilnehmer

ik ben het met Natasja eens. 1 goed, 2 niet goed

henk
    Teilnehmer

Beide antwoorden overlap met antwoordmodel en zeker met de strekkking daarvan. Is niet uit de lucht gegrepen. Toekennen me dunkt.

Sandra
    Teilnehmer

Zij/haar -hij/hem: De kern van het antwoord is goed. Ik zou hier wel punten geven.

henk
    Teilnehmer

Mee eens, hij/zij is vergeeflijk, kern antwoord correspondeert met correctievoorschrift. In vraag staat schooldirecteur, mannelijk en over Muriel ‘haar’, in het Nederlands, de verwisseling van geslacht / aanspreekvorm zou niet voorbij mogen gaan aan de kern van het juiste antwoord.

Ik heb een leerling met het antwoord: Dat ze regelmatig vakantiedagen krijgt om te oefenen.
    Ik ben geneigd het fout te rekenen vanwege het „oefenen“, maar ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Een andere leerling heeft als antwoord: Ze mag zichzelf afmelden voor haar sport.

henk
    Teilnehmer

Dat zijn toch correcte antwoorden?

Bij de eerste had ik twijfel omdat het in de tekst gaat over toernooien en de leerling spreekt over oefenen

Eve
    Teilnehmer

In de antwoorden van mijn leerlingen zit er van alles erin. Geen enkel leerling heeft hetzelfde antwoord.
    Ik denk dat het een leuk gesprek gaat worden met de tweede corrector.
    voorbeeld:
    Ze krijgt vaak vakantie
    „hij krijgt regelmatig vakantie“/ of hij krijgt ondersteuning? Dat „hij“mag ik toch niet goedkeuren?

mv1979
    Teilnehmer

Bij mij werd ook veel hij gebruikt ipv zij. Ik heb het toch goed gerekend als verder de strekking van het antwoord goed was en de leerling duidelijk heeft gemaakt dat met „hij“ Muriel bedoeld werd en niet de directeur.

henk
    Teilnehmer

Precies, de vraag in het Nederlands geeft al definitief aan over wie het gaat. Het gaat om de strekking of kern van het antwoord.

sjziel@hotmail.com
    Teilnehmer

hij heb ik ook goed gerekend. Ze dachten misschien dat Muriel een jongens naam was.

MDM
    Teilnehmer

Zelf heb ik hij fout gerekend. Kwam maar bij twee leerlingen voor.
    Door hij en zij te verwisselen wordt het antwoord qua betekenis toch enigszins anders.

Als ik de antwoorden hierboven lees, hoop ik dat mijn tweede corrector alsnog een punt toekent.

Ansicht von 16 Beiträgen – 1 bis 16 (von insgesamt 16)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.