Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Autor
    KB
    Teilnehmer

Wat verwachten jullie voor N-term?

henk
    Teilnehmer

Zou 1,3 moeten zijn, heb meermaals hoge termen meegemaakt met examens die niet moeilijker waren dan deze.

Een deel van de mavisten die met oefenen van eerdere voldoendes haalde, komen niet eens in de buurt ditmaal. De verhouding tussen. Vraagstelling, complexiteit woordenschat en grammatica, als ook de gevoelde duur van het examen, rechtvaardigen een hoge n-term. Een aantal vragen is door geen enkele leerling goed gemaakt.

Venn
    Teilnehmer

helemaal mee eens, van mij mag die zelfs 1,5 zijn

DkR
    Teilnehmer

Een N van 1.0 zou wat mij betreft prima zijn. Gewoon een goed examen. Het probleem is niet het examen, (Woordenschat??) maar het feit dat onze leerlingen het ‚lezen‘ steeds meer kwijtraken….
    Vergelijk het niveau eens met een examen van 20 jaar geleden. Toen werden er prima cijfers gehaald, een mavo leerling van nu lukt het waarschijnlijk niet eens om een kader-examen van toen voldoende te maken……

Liesbeth
    Teilnehmer

Een reële normering zou 0,5 zijn.

Ondanks de verschillende vaardigheden die binnen het SE en bij het CE worden getoetst komt het CE-cijferbeeld bij een normering van 0,5 voor mijn kandidaten goed overeen met talent/inspanning en eerder geleverde prestaties.

mm69
    Teilnehmer

Een n-term richting 1,0 zou ik wel waarderen…

ramona
    Teilnehmer

n Term van 1,5

mv1979
    Teilnehmer

Ik verwacht een N-term tussen 1 en 1,5.

MDM
    Teilnehmer

Hoop op een N-term van 1,0.

Bjurn C 1980
    Teilnehmer

Bij de huidige leerlingen, waar lezen inderdaad een steeds groter probleem wordt, is dit examen echt wel aan de moeilijkere kant. Meerdere langere teksten t.o.v. een aantal jaren terug. Ik ben er zelf even uit geweest, als het aankomt op examenklassen, maar dit examen vond ik best wel pittig voor mijn leerlingen. Vooral dus door de langere teksten. En de vraagstelling is voor veel leerlingen ook lastig.
    Ik hoop op een n-term van 1,0 -1,2 maar het zou me niet verbazen als hij op 0,5 – 0,7 gezet wordt.

JVos
    Teilnehmer

We vrezen altijd lage termen, maar er zijn jaren geweest met relatief hoge (1,2 en 1,6), niet in een heel ver verleden. Al lijkt het bij andere vakken een stuk makkelijker gegeven te worden, voor het vak Duits op vmbo mag best ook een stevigere norm komen, zeker als je dit jaar Engels en Frans op het vmbo ziet, is een stuk makkelijker.

Arjan
    Teilnehmer

Ik hoop ook op een N-term tussen de 1.0 en 1.5.

Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.