Verfasste Forenbeiträge

Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)
  • Autor
    Beiträge
  • als Antwort auf: Vraag 40 #68250
    jantje
    Teilnehmer

    Je of men betekent toch ook algemeen geldend? Te rigide, jouw tweede corrector. Zou niet meegeven met hem.

    als Antwort auf: vraag 10 #68216
    jantje
    Teilnehmer

    Definitief? Een snack is geen vervanging van een baan…..! Haha

    als Antwort auf: Vraag 40 #68190
    jantje
    Teilnehmer

    Het relaas boven strookt niet, citeren is geen parafraseren.

    Ik kan hier concluderen dat er docenten zijn die leerlingen die het goed hebben (misschien zelfs beter hebben gesnapt, want kundig de correcte vertaling van het te citeren begrip hebben gegeven) geen punten daarvoor willen geven, om iets dat buiten alle redelijkheid valt. Zo’n docent wil dus goed fout reken.

    als Antwort auf: Vraag 40 #68162
    jantje
    Teilnehmer

    Er staat overigens – of ik heb iets over het hoofd gezien – in de regels aangaande correctie nergens dat het correct vertalen van het te citeren woord het antwoord onjuist maakt. Wat in alle redelijkheid en billijkheid vanzelfsprekend is.

    als Antwort auf: Vraag 40 #68161
    jantje
    Teilnehmer

    Goed is goed, dus de correcte Nederlandse vertaling fout rekenen, wat bezielt je dan? De leerling heeft toch het juiste Duitse woord overgenomen daarmee impliciet, en heeft nog een kwaliteit erboven getoond.

    Staat er expliciet dat vertalen van het geciteerde incorrect is?

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #68144
    jantje
    Teilnehmer

    33 de ene groep, 31 de andere groep gemiddeld. Hopelijk een paar tienden n-term evengoed.

    als Antwort auf: Vraag 22 #68105
    jantje
    Teilnehmer

    Ik zit met hetzelfde als de topicstarter. Het antwoord in de trant van: met een groot programma ondernemerschap stimuleren, blijft direct uit de zin beginnend met het signaalwoord voor een opsomming: zum anderen. De concretere invulling van aandeelhouder in de zin erna, het antwoord uit het correctiemodel, beslaat schijnbaar het concept van ‘deelnemen aan de bedrijven’. Ik zou hier een aanvulling op het correctievoorschrift graag voor willen zien.

    als Antwort auf: Vraag 40 #68093
    jantje
    Teilnehmer

    Precies, het goede antwoord geven in een correcte vertaling, een stapje knapper dan het juist selecteren van de goede Duitse , waardoor de leerling ondubbelzinnig bewezen de betekenis van het juiste stukje tekst gesnapt te hebben , kan toch gewoon niet fout gerekend worden?

    als Antwort auf: Vraag 40 #68028
    jantje
    Teilnehmer

    Goed keuren natuurlijk!

    als Antwort auf: Vraag 17 #68022
    jantje
    Teilnehmer

    Dat woord toch gegeven? Niet zo rigide, je negeert dus het juist begrip van je leerlingen…j

    als Antwort auf: vraag 4 #68003
    jantje
    Teilnehmer

    Overduidelijk Goedkeuren…gelukkige / positieve verhalen is volledig in lijn met c.q. In synoniemen omschreven met het correctie voorschrift

    als Antwort auf: examen algemeen #67897
    jantje
    Teilnehmer

    Een vreselijk examen voor de leerlingen. Een paar cadeautjes, maar veel meer pittige vragen en instinkers. Voor ons docenten gemakkelijk, maar voor de puber geenszins. Een enorme tegenvaller qua resultaten, een paar schokkend lage, geen bijzonder hoge, zelfs een Duitse leerling scoort slechts 39 punten. Treurig!

    als Antwort auf: Vraag 38 #67852
    jantje
    Teilnehmer

    Ja, Streit is ruzie, dat is de kern. En de vraag gaat over niet samenwerken.

    als Antwort auf: Vraag 17 #67842
    jantje
    Teilnehmer

    Goed, het juiste zelfstandig naamwoord is genoemd en het bijvoeglijk naamwoord erbij maakt het niet opeens fout.

    jantje
    Teilnehmer

    Meer dan 30 leerlingen, niemand goed.

    als Antwort auf: vraag 24 #67777
    jantje
    Teilnehmer

    Zonder meer goedkeuren, het is immers meegenomen die bijvoeglijke naamwoorden erbij nog steeds het object van de Porsche

    als Antwort auf: Vraag 16 #67776
    jantje
    Teilnehmer

    Heel veel leerlingen hebben het antwoord gegeven gelijkend dat wat hier geschetst wordt. Mijns inziens een goed antwoord. De leerlingen komen met een goede interpretatie, – ze zijn niet op de hoogte van het correctiemodel – ik hoop dat men het alsnog laat goedkeuren via een aanpassing.

    als Antwort auf: Hoe is het bij jullie gemaakt? #67756
    jantje
    Teilnehmer

    Twee groepen met ieder 28.1 punten. Laagste 15, hoogste 40. Veel tussen 23-27.

    Zwakke groep, maar hoop toch echt wel op een n-term van 0.5 of meer, je kunt, ongeacht het niveau van dit examen, de verloren tijd en verscherpte onderlinge verschillen tussen leerlingen in de Corona-periode niet daarmee gladstrijken.

Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)