Startseite Foren Eindexamen VWO 2022 – Tijdvak I Wat vonden jullie van het examen?

Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Autor
    Rob de Boer
    Teilnehmer

Vul hier je mening in over het examen vwo Duits.

kriepma
    Teilnehmer

Op zich goed te doen. Spreiding van eenvoudige en moeilijkere vragen vond ik prima. Minpunt vind ik de hoeveelheid teksten. Normaalgesproken heeft een leerling 3 minuten per punt en met 51 punten heb je eigenlijk al te weinig tijd. Ik pleit voor wat minder teksten, zodat de leerlingen ook genoeg tijd hebben om goed na te denken en een aantal vragen nog eens te bekijken. Veel leerlingen zaten ook echt tot het eind te werken. Met minder teksten weet je ook of een leerling voldoende tekstbegrip heeft.

Chill
    Teilnehmer

Voordat je er iets van kunt vinden moet je het eerst eens maken. Wie van de collegas maakt het hele examen? En als je het hebt gemaakt waarom neem je dan niet even de moeite te schrijven wat je ervan vond? En wie zit nu te wachten op jouw verwachting tav de normering?
    Ik vond het examen te lang. Tekstbegrijp kun je ook met de helft toetsen. Er waren veel nieuwe(re) vraaagvormen, interviewvragen kiezen, tussenkopjes, voor- tegenstanders, zin aanvullen. Het examen was makkelijker in die zin dat de vragen chronologisch de teksten afwerkten. Er was geen E keuze. Fouten die ik heb gemaakt:
    vraag 2, 6=wel
    vraag 6, 1-niet
    vraag 7 : grondleggende levensvragen.
    vraag 13, D
    Vraag 24 in het Duits beantwoord.
    Vraag 28 A
    Vraag 34 D
    Al in al een matig resultaat. Ik ben er wel mee tevreden want wat toetst dit examen eigenlijk? Dat ik teksten begrijp of dat ik de juiste antwoorden kan geven?

• Diese Antwort wurde geändert vor 2 Monaten, 2 Wochen von Chill.
Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.