Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Autor
    Dachs
    Teilnehmer

In alinea 2 wordt toch ook haar griekse afkomst benaadrukt vind ik.

Frau Egli
    Teilnehmer

Ik ben blij dat je dat schrijft. Dit vind ik dus ook en ik ben „moedertaler“. Toen ik dit examen onbevooroordeeld zelf maakte had ik b of c. Kan absoluut allebei! Ik koos voor de zekerheid c, want het is zo een typische Cito-instinker-vraag waar ik zo een hekel aan heb. Cito wil natuurlijk dat je bij „Schliesslich…“ kijkt en „unternehmerischer Ansatz“ onderstreept de praktische behulpzaamheid of zoiets. Maar hoe kan een havo-leerling dat weten? Samos wordt 3x genoemd, Griechin, Insel, Inselbewohner… Als ik een havo-leerling zou zijn zou ik zeker voor b kiezen. Ik denk dat dit de manier zou moeten zijn hoe wij naar de examens kijken. Vorig jaar afgeschaft, tussendoor een filmpje van Lubach, waar blijft hier het (lees)plezier?

stijnheusschen
    Teilnehmer

Er staat alleen, dat haar moeder Griekse is. Opgroeien op een plek, wil niet zeggen dat je ook lokale wortels hebt. Verder komen Samos en Insel(bewohner) inderdaad voor, maar vooral in samenhang met de (beelden van de) vluchtelingencrisis. Ik heb die beelden ook gezien, maar dat maakt mij niet tot een Griek.

Voor mij geen twijfel over antwoord C. Dat komt zowel voor als na het genoemde ‚Schließlich‘ aan bod.

Andre
    Teilnehmer

Eens met stijnheusschen. De vraag is welke kant van Paula benadrukt wordt. Dat is beslist niet haar Griekse afkomst. Van havo-leerlingen mag toch echt verwacht worden dat ze begrijpen dat het in deze alinea gaat om haar karaktereigenschappen, c.q. haar hulpvaardige instelling.

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 4 Wochen von Andre.
    Frau Egli
    Teilnehmer

Wo sind Ihre Wurzeln dann, wenn nicht da wo Sie aufgewachsen sind, bei Ihrer Mutter?

Frau Egli
    Teilnehmer

Dass das nicht betont wird in diesem Absatz bezweifle ich…. (siehe oben)

Rob de Boer
    Teilnehmer

oeps… verkeerde vraag…

Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.