Ansicht von 16 Beiträgen - 1 bis 16 (von insgesamt 16)
  • Autor
    Beiträge
  • #67912
    Irene Pfetzing
    Teilnehmer

    vraag 5:
    Niet goed rekenen: „dat hij niet weet hoe hij de volgende vijf moet betalen“
    Bij mij dan de helft van de klas fout, omdat dit antwoord JUIST gegeven wordt, ook mijn twee toppers hebben het zo beantwoord.

    #67926
    joke
    Teilnehmer

    Vraag 5 was een vervelende open vraag voor de leerlingen… Dat cito dit van te voren al aangeeft niet goed te rekenen zegt ook al iets????

    #67938
    slt
    Teilnehmer

    Eigenlijk een heel logisch antwoord, maat het correctiemodel is hier ook weer zeer duidelijk..

    #67940
    Judith
    Teilnehmer

    Dit vond ik persoonlijk een gemene.

    „Weil er genau DAS bereits in mehreren Interviews gesagt hat.“
    Wat heeft hij precies in meerdere intervieuw gezegd? Nou, dat hij niet weet hoe de volgende 5 betaald moeten worden (Wie die nächsten Fünf bezahlt werden sollen, weiss er noch nicht genau.“ )Dat staat er gewoon letterlijk en ik snap heel goed dat leerlingen dat dan antwoorden. (Natuurlijk was het antwoord duidelijker als leerling zou opschrijven dat hij niet zou weten hoe de huur te betalen). Dit zijn wel de leerlingen die doorhadden dat het woordje „DAS“ refereerde naar iets wat daarvoor gezegd is.

    Dat hij in interview heeft gezegd dat hij geld nodig heeft, staat niet in de tekst en toch mag je dat wel goed rekenen. Heel vreemd.

    Ik hoor graag wat anderen van deze vraag vinden. voor mijn gevoel klopt antwoordmodel niet.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von Judith.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von Judith.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von Judith.
    #67944
    Anja
    Teilnehmer

    Ik sluit mij aan bij Judith.

    Voor mijn gevoel klopt hier het antwoordmodel niet en ik denk eigenlijk ook dat hier nog een aanvulling op de correctie komt. Ten minste hoop ik dat….

    #67957
    Otbij123
    Teilnehmer

    Ja Judith, dat vind ik ook helder. Je leert ze dichtbij de tekst te blijven (zekerheid) , schrijven ze exact op wat in de tekst staat, is het niet goed !

    #67960
    JNN
    Teilnehmer

    Eens met Judith. Ik vind een aanvulling op het correctiemodel wel op z’n plaats.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von JNN.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von JNN.
    #67963
    Judith
    Teilnehmer

    Inderdaad Otbij123. Normaal moeten ze vaak letterlijk opschrijven wat er in de tekst staat en deze keer is het opeens niet goed.

    #67965
    chrhul
    Teilnehmer

    Ik heb hier inderdaad ook met verbazing naar gekeken, dat dit niet goed gerekend mag worden.
    Ik zou ook heel graag een wijziging hierop zien. Maar dan moet dit natuurlijk wel gemeld worden.
    Jammer om leerlingen zo te ’straffen‘.

    #67983
    goddijn
    Teilnehmer

    Net als vraag 4 is deze vraag voor dit niveau te hoog gegrepen. Dat het antwoord in de trend van ‚de volgende 5‘ zonder toevoeging om welke 5 het dan gaat niet juist mag worden gerekend is op zich echter heel logisch. Daaruit wordt toch helemaal niet duidelijk dat de leerling snapt wat er nou eigenlijk met ‚das‘ in het tekstgedeelte wordt bedoeld.

    #68019
    debout
    Teilnehmer

    Bij mij door veel leerlingen ook dit antwoord gegeven. Zelf had ik dit ook in eerste instantie ook opgeschreven en begon later te twijfelen.

    #68035
    E-Raven
    Teilnehmer

    Bij mij heeft maar 1 leerling dit antwoord gegeven, maar ik vind het wel raar dat ik dat fout moet rekenen.

    Wat vinden jullie van: ‘dat hij niet weet hoe hij alles moet financieren’?

    #68133
    M.Driegen
    Teilnehmer

    hoe hij alles moet financieren vind ik een prima antwoord. Bij een leerling van mij ook goed gerekend.

    #68221
    Helma
    Teilnehmer

    Ook bij mij veel leerlingen die opschrijven “ hij weet niet hoe hij de volgende 5 moet betalen „..alles fout gerekend, maar ook hier snap ik het antwoord van de leerlingen en ligt het m.i. aan de vraagstelling / antwoordmodel.

    #68224
    dijkvanr
    Teilnehmer

    Beste allen,

    ik heb ‚weet niet hoe hij de volgende 5 moet betalen‘ na overleg met diverse taalkundigen goed gerekend.
    Wij leren leerlingen tekstbegrip, en dat hebben ze hier exact toegepast. Geen speld tussen te krijgen.
    Bovendien geeft het correctiemodel daar ruimte voor: ‚algemene regels, 3.2

    #68226
    chrhul
    Teilnehmer

    Hallo allemaal,
    hier ook een poging (meermaals zelfs) bij het CvTE gedaan, om dat antwoord goed te rekenen. Ik begrijp zelf ook werkelijk niet hoe men bij deze vraagstelling kan aangeven, dat het antwoord ‚hoe hij de volgende 5 moet betalen‘ fout gerekend moet worden.
    Maar laten we wel liefst allemaal hetzelfde goed en fout rekenen, zodat niet de ene leerling benadeeld wordt ten opzichte van de andere leerling.
    Ik vind het ook heel moeilijk om dit antwoord fout te rekenen, maar heb het tot nu nog wel gedaan.
    Ik heb nog tot morgenmiddag bedenktijd, dan gaat alles op de post.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von chrhul.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von chrhul.
Ansicht von 16 Beiträgen - 1 bis 16 (von insgesamt 16)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.