Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)
  • Autor
    Beiträge
  • #91334
    Paul Goossen
    Administrator

    Deel hieronder je bevindingen en overwegingen over deze vraag.

    #91350
    HN16
    Teilnehmer

    Hebben jullie antwoorden als deze goed of fout gerekend?

    – De meeste E-rollers gaan na 100 dagen kapot.
    – E-rollers gaan gemiddeld 100 dagen mee voordat ze kapot gaan.
    – De meeste E-rollers zijn vaak na 100 dagen en 500 keer opladen kapot.

    Ik twijfel, omdat ik een woord als ‘al’ (kapot) mis. Ik vraag me af of ik dan te taalkundig bezig ben. Wat is jullie mening: goed of fout rekenen?

    #91352
    Rob de Boer
    Teilnehmer

    Dit zijn mijns inziens allemaal correcte voorbeelden.

    #91356
    SMK
    Teilnehmer

    Ik heb het goed gerekend, omdat je er vanuit mag gaan dat een E-Roller langer meegaat dan 100 dagen en dit dus gelijk staat aan een korte levensduur. En de korte levensduur is een antwoord in het correctiemodel.

    #91357
    Erwin de Vries
    Teilnehmer

    Zou ik allemaal goed rekenen.

    #91367
    jantje
    Teilnehmer

    Idem, goedkeuren.

    #91371

    Dat zou ik ook allemaal goed rekenen

    #91375
    hpgommans
    Teilnehmer

    Eens met SMK, dus goedkeuren.

    #91376
    Frau Egli
    Teilnehmer

    goedkeuren

    #91378
    hpgommans
    Teilnehmer

    Antwoorden zonder tijdsduur, dus alleen met kapot gaan o.i.d. heb ik fout gerekend. Dat zegt mij onvoldoende over de levensduur.

    #91409
    HN16
    Teilnehmer

    Dankjulliewel!

    #91412
    Gilbert Jansen
    Teilnehmer

    Volgens mij moet je alle antwoorden met E-Roller, scooter en andere vertalingen fout rekenen.

    Als in het antwoord staat E-Roller is niet duidelijk of de leerling weet om wat voor een voertuig het gaat.. Bovendien is het feit dat het om een step gaat, belangrijk voor het begrip van de tekst. De leerling neemt het Duitse woord over en helaas is een E-Roller geen internationaal gebruikt woord.

    In het woordenboek staat als vertalingsmogelijkheid scooter, maar in deze tekst is door het plaatje en door het woord Tretroller duidelijk dat het gaat om een step.

    In het correctiemodel komt het woord E-Roller ook niet voor.

    Leerlingen die ze hebben gebruikt, hebben mazzel, omdat ze verwijst naar E-Roller in het citaat in de vraag.

    #91419
    Frau Egli
    Teilnehmer

    Gilbert, ik kan je gedachtegang begrijpen, die had ik ook. Echter als „ze“ goed is dan zou ik „E-roller“ ook goed rekenen. Ik heb mijn lln geleerd nooit „ze“ te gebruiken, veel te vaag…..dus nu hebben ze gelukkig „E-roller“ tussen haakjes gezet…. zum Verrücktwerden…. Denk ook aan het Engelse woord en het liedje van Danny Vera of Rock’n Roll en de tijd waarin we leven met…in mijn geval grootstedelijke omgeving…corona….wel hardwerkende leerlingen….de Rolling Stones… het rolt allemaal, dus lln denken niet aan een vertaling (E-step? nooit van gehoord, zal aan mijn leeftijd liggen….bovendien is step ook een Engels woord…) nochmals: zum Verrücktwerden!

    #91420
    Henke
    Teilnehmer

    Typ maar eens e-scooter in op Google en dan afbeeldingen, dan krijg je naast scooters zoals wij die kennen ook heel veel electrische steps te zien en verschillende merken die hun electrische step een e-scooter noemen. Als we zoals Frau Egli zegt „ze“ al goed mogen rekenen, lijkt mij e-scooters ook goed.

    #91432
    paulinemol
    Teilnehmer

    Wat hebben jullie gedaan met de antwoorden:

    – na 100 dagen is de E-roller al kapot en moet dus vervangen worden
    – de steps gaan niet lang mee: na 100 dagen en 500 keer opladen zijn de voertuigen al kapot

    In de tekst staat de meeste elektrische steps. In de antwoorden hierboven ontbreekt het woord ‚meeste‘. Zouden jullie dit wel of niet goedkeuren?

    #91433
    paulinemol
    Teilnehmer

    Iets te snel weg: ik heb zelf de neiging om het wel goed te keuren, omdat in het correctievoorschrift ook het woord ‚meeste‘ is weggelaten.

    #91434
    jantje
    Teilnehmer

    Goed, de strekking is duidelijk / de leerling geeft aan dat de levensduur van die apparaten beperkt is.

    #91473
    jansberg
    Teilnehmer

    Omdat „ze“ in het antwoordmodel wordt goed gerekend, heb ik E-rollers goed gerekend.

    In het antwoordmodel staat ook niets over „meeste“, waarom zou je antwoorden zonder dit woord dan fout rekenen??

Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.