Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 33)
  • Autor
    joke
    Teilnehmer

Hier krijg ik ook erg vaak als antwoord: zijn wens is om er een boek van te maken. Dat komt door het woordje Danach. En enigszins snap ik dat ook wel dat ze dat invullen.

marloes
    Teilnehmer

Ja, bij mij ook meerdere leerlingen.

jellybakker
    Teilnehmer

Je moet inderdaad wel erg nauwkeurig lezen: NA het project WIL (= wens?) hij een boek schrijven. En de vraag is:“welke wens heeft hij BIJ het verdere verloop van het project? “ Ik neem ze niet kwalijk dat ze de periode erna ook nog tot het project rekenen, en in het woord „will“ een wens zien. Dit is GL/TL en geen VWO. Ik zou het redelijk vinden, als dit antwoord ook goed gerekend wordt. Ben benieuwd naar andere meningen….

Bij mij ook een aantal leerlingen die dit antwoord geven. Ik snap het. Welke wens heeft hij ? In de zin ‚Danach will er…‘ uit hij ook een wens.

vries76
    Teilnehmer

Bij mij hebben ook veel leerlingen dat opgeschreven, hij wil er een boek van maken.

sandraknoester
    Teilnehmer

Bij mij hebben ook bijna alle leerlingen opgeschreven dat hij er een boek van wil maken. Ik snap ook goed dat ze dit opgeschreven hebben.

joke
    Teilnehmer

maar ja, je mag het volgens de regels niet goed rekenen. Dat is altijd de discussie… het wel of toch niet een punt geven, omdat wij docenten het antwoord wel logisch vinden… Het zijn idd geen Vwo leerlingen.

emulder1234
    Teilnehmer

Ik hou me aan het correctiemodel. Ook al hebben veel van mijn leerlingen dit antwoord ook gegeven.

slt
    Teilnehmer

Had ik zelf in eerste instantie ook geantwoord. Je moet hier inderdaad wel erg goed lezen, maar ik heb het wel fout gerekend en het correctiemodel gevolgd. Het zou best kunnen dat er wat deze vraag betreft een aanpassing komt, maar vooralsnog dus niet goed tellen.

joke
    Teilnehmer

ik reken het ook fout, maar ik vind het andere antwoord wel logisch voor een vmbo leerling.

JNN
    Teilnehmer

Ik volg het correctiemodel en reken het dus fout. Wellicht komt er nog een aanpassing/toevoeging.

• Diese Antwort wurde geändert vor 8 Monaten von JNN.
    sandraknoester
    Teilnehmer

Ik heb het ook fout gerekend, ook al begrijp ik het. Ik heb het correctiemodel gewoon gevolgd.

marloes
    Teilnehmer

Met pijn in mijn hart 😉 heb ik het ook fout gerekend. Hopelijk doet iedereen dat en heeft dat voor de leerlingen een positief effect op de N term. Ga deze vraag nog wel met de 2e corrector doornemen.

Judith
    Teilnehmer

Ik heb het ook fout gerekend.

chrhul
    Teilnehmer

Ik heb het ook fout gerekend, maar het blijft een logisch antwoord. Jammer eigenlijk.

goddijn
    Teilnehmer

Het antwoord ‚Hij wil een boek schrijven.‘ kan absoluut niet worden goed gerekend want het is geen juist antwoord op de vraag gezien de formulering ‚bij het verdere verloop van het project‘. Anderzijds moeten samenstellers toch bij de totstandkoming van zo’n formulering (waarmee ze ‚hij wil een boek schrijven‘ juist willen uitsluiten als correct antwoord) al beseffen dat dit veel te ingewikkeld is voor dit niveau?

MM
    Teilnehmer

Eveneens fout gerekend…al vind ik het antwoord „boek willen maken“ voor een vmbo-tl’ler niet fout.

JL
    Teilnehmer

Wat vinden jullie van antwoorden als “hij wil meer gelukkige geschiedenis horen“ bij vraag 4? Leerlingen hebben het woord “Geschichte“ dus verkeerd vertaald/opgezocht.

Arjan
    Teilnehmer

JL, ik heb exact hetzelfde antwoord. Ik snap wat deze leerling wilde duidelijk maken, echter het woord geschiedenis is hier natuurlijk verkeerd gekozen. Was geneigd het fout te rekenen, maar begin wel te twijfelen. Wat heb jij er mee gedaan?

• Diese Antwort wurde geändert vor 8 Monaten von Arjan.
    Arjan
    Teilnehmer

Ook bij mij hadden veel leerlingen geantwoord dat Busch een boek wilde schrijven. Ik sluit me bij de bovenstaande collega’s aan dat het voor nu fout wordt gerekend, maar hoop op een correctie vanuit het Cito.

mhorstman
    Teilnehmer

Ik kreeg deze antwoorden ook af en toe, ik heb ze fout gerekend.
    Fout gerekend: geschiedenis, historie, geruchten.
    Goed gerekend: ‚leuke gesprekken‘ en het woord ‚ervaringen‘ ipv verhalen.

cpbarnhoorn
    Teilnehmer

Goedemorgen collega’s,

Het willen schrijven van een boek heb ik fout gerekend. Dit gaat over de periode na het project. Ik heb een leerling die als antwoord genoteerd heeft: „Hij hoopt veel gelukkige mensen te zien.“ Ik vind dat hij hiermee de essentie van de passage begrepen heeft, hoewel er om gelukkige/positieve verhalen gevraagd wordt. Ik ben geneigd een punt toe te kennen. Hoor graag jullie standpunt.

jantje
    Teilnehmer

Overduidelijk Goedkeuren…gelukkige / positieve verhalen is volledig in lijn met c.q. In synoniemen omschreven met het correctie voorschrift

joke
    Teilnehmer

geschiedenis heb ik ook fout gerekend. Eine Geschichte erzählen zouden ze moeten weten toch???

Wido
    Teilnehmer

„Hij zou graag meer gelukkige gezichten willen zien.“

Dat zou dus in lijn met de ‚gelukkige mensen‘ van de collega’s hierboven liggen.

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 33)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.