Startseite Foren Eindexamen VWO 2021-I vraag 39 – bewering 2

Ansicht von 2 Beiträgen - 1 bis 2 (von insgesamt 2)
  • Autor
    jansberg
    Teilnehmer

Ik had bij bewering 2: „Eblings omgeving verwijt hem dat hij zijn mobiele telefoon te vaak gebruikt“ voor WEL gekozen. Volgens het antwoordmodel is het echter NIET.

Ik had wel gekozen omdat, als Ebling ’s avonds in bed weer een telefoontje krijgt, er staat „und seine Frau betrachtete ihn vorwurfsvoll“‚.

Ik vind daardoor WEL toch ook erg goed passen. Ik kan me NIET ook wel indenken trouwens (ik had ook flink getwijfeld), omdat omgeving misschien wat ruimer geïnterpreteerd moet worden.

Al met al niet duidelijk wat mij betreft en beide zouden naar mijn mening goed moeten zijn. Wat vinden jullie?

teunwaverijn
    Teilnehmer

Ik interpreteer haar „vorwurfsvoll“ alsof het betrekking heeft op het tijdstip waarop hij gebeld wordt: „[e]s war schon zehn Uhr vorbei“. Het woord heeft niet betrekking op dat hij de mobiel „te vaak“ gebruikt, zoals de bewering luidt. Ze is verwijtend vanwege het tijdstip. En inderdaad, zijn vrouw is ook niet de enige in zijn „omgeving“. Ik sta dus achter het correctievoorschrift: NIET.

Ansicht von 2 Beiträgen - 1 bis 2 (von insgesamt 2)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.