Ansicht von 2 Beiträgen - 1 bis 2 (von insgesamt 2)
  • Autor
    Remcos91
    Teilnehmer

Stelling 3 WEL? Stelling te specifiek voor wel, in de zin (r.23-25) ontbreekt de 2e verwijzing naar Noord-Amerika, er staat wel dat antibiotica gebruikt wordt om ziektes te voorkomen, maar waar uit zin 23-25 zouden leerlingen dit moeten kunnen halen? Er is geen duidelijke verwijzing/verband naar/met de zin ervoor. Want als inleiding gaat het over ziekenhuizen, maar daarover werd niet gesproken m.b.t. Noord-Amerika.

Stelling 4 NIET? Zou ook wel kunnen zijn toch? Want door het daar meer in te zetten bij dierenartsen/veeartsen zou men er van kunnen leren. Er wordt op grote schaal antibiotica ingezet (t.o.v. andere landen i/d wereld) , maar het levert geen gevaar op voor de volksgezondheid, anders kan men er niet van leren lijkt me? Waar maak ik de denkfout?

teunwaverijn
    Teilnehmer

Stelling 4: Ik snap de verwarring. Er volgen in de tekst drie voorbeelden (r. 15) die vandaag de dag werken om het gebruik van antibiotica de laten dalen. In die zin is China een van de drie voorbeelden. Maar is het land ook een voorbeeld van: „hoe men op grote schaal antibiotica kan gebruiken zonder gevaar voor de volksgezondheid“? Die volksgezondheid is in gevaar door toegenomen resistentie: zie r. 7 en 8. Maar, de Chinese overheid komt met adviezen voor vleesconsumptie, dus er is minder gevaar, want men eet minder vlees, dus krijgt minder antibiotica binnen. Dus van daaruit gelezen is het antwoord: WEL. Je vult dan een paar stappen in, maar wel met informatie uit de tekst.

Echter, alinea 5 eindigt met waarom het land een VORBILD voor andere landen zou kunnen zijn. Dat is binnen deze alinea, omdat het de bevolking aanbeveelt (niet: wettelijk vastlegt, zie volgende stelling) minder vlees te eten. Vanuit de alinea gelezen is het antwoord dus NIET.

• Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von teunwaverijn.
Ansicht von 2 Beiträgen - 1 bis 2 (von insgesamt 2)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.