Ansicht von 4 Beiträgen - 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Autor
    Ramona
    Teilnehmer

Ik vond vraag 34 onduidelijk wanneer je naar de tekst kijkt. Bij mij hebben veel leerlingen er B ingevuld. Het moest echter A zijn. Ik zou graag de mening van andere collega’s hierover willen horen.

sarahsu86
    Teilnehmer

Helemaal met jou eens!! Toen ik het zelf het examen heb gemaakt, had ik ook B ingevuld. De schapen moeten rust hebben, er mag geen hectiek ontstaan. Hierdoor (Dadurch) moeten de herders hun honden goed in de gaten houden en met blikken leiden. -> anders kan er onrust ontstaan…

Arjan
    Teilnehmer

Het overgrote deel van mijn leerlingen heeft B gekozen en ik begrijp dat. Als je deze alinea leest en je interpreteert deze als een redengevend verband is ‘dadurch’ logisch. De alinea begint met een opmerking over de dierlijke medewerkers, dat zijn de honden, waarvoor zij voor rust moet zorgen. Daarover wordt gezegd dat ze die moet observeren en verderop staat dat ze diezelfde dieren met blikken en gebaren aanwijzingen moet geven. Ze moet dus rust creëren en daardoor moet ze de dieren non verbale aanwijzingen geven. Een reden dus. Het antwoord A (bovendien) zou betekenen dat er een opsomming staat, maar die staat er niet. Ik vind dat hierover een erratum moet komen, want ik kan mij voorstellen dat heel veel collega’s dit zelfs ‘fout’ hadden.

brittk
    Teilnehmer

Ik had zelf antwoord A gekozen. Het eerste gedeelte van de alinea gaat over de kudde schapen en het tweede gedeelte gaat over de honden. De hond is geen onderdeel van de kudde (denk ik). Maar eigenlijk past geen enkel antwoord echt goed.

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von brittk.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von brittk.
Ansicht von 4 Beiträgen - 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.