Ansicht von 15 Beiträgen - 1 bis 15 (von insgesamt 15)
  • Autor
    kriepma
    Teilnehmer

Een tweetal leerlingen antwoordt: ‚De mensen die meedoen met de veiling‘. Is dit nog oké of te vaag, omdat er meerdere mensen mee bedoeld kunnen zijn?

kriepma
    Teilnehmer

Dit antwoord?: „Mensen die jagen om schatten te vinden tussen de spullen bij veilingen‘. Zou hij / zij de clou hebben begrepen?

kriepma
    Teilnehmer

Of „De mensen die bieden op de koffers“. Het gaat hier niet alleen om koffers, maar ook tassen enz. Verdient deze leerling een punt voor dit antwoord?

Maaike Trimbach
    Teilnehmer

Ik zou ‚Mensen die bieden op koffers‘ niet goed rekenen. Want het gaat om meer.

Frau Egli
    Teilnehmer

Als je naar de vraag kijkt „Wie wordt/worden bedoeld met „Jäger“? dan zijn bovengenoemde antwoorden goed te rekenen. Mensen die bieden op de koffers zou ik daarom ook goed rekenen, immers zijn ze naar de veiling gekomen (zie antwoordmodel „….die naar de veiling komen / kopers/handelaren/klanten“. Iemand die op een koffer biedt is in ieder geval een klant / koper.

Frau Egli
    Teilnehmer

Helaas heb ik er een paar tussen zitten die antwoorden „de mensen die deze producten veilen“, daarmee bedoelen ze duidelijk de verkoper (Isenberg, Auktionator), toch?

Frau Egli
    Teilnehmer

Wat doen jullie met een antwoord als „De mensen die de spullen van andere mensen verkopen“? Deze leerling bedoelt duidelijk Philip Edelhoff, dus ik heb de neiging dit goed te rekenen.

MarianneW
    Teilnehmer

Hoe zouden jullie het volgende antwoord beoordelen? „Iemand die op zoek gaat naar spullen die veel geld waard zijn“.

Frau Egli
    Teilnehmer

Hoi Marianne, ik zou het goed rekenen. In alinea 6 wordt dit antwoord bevestigd, Philip Edelhoff is deze „iemand“.

sabine1505
    Teilnehmer

en als iemand antwoord: Philip Edelhoff?

Frau Egli
    Teilnehmer

@Sabine, volgens het correctiemodel punt 3.3 goed rekenen vind ik, bovendien is Philip een mens 🙂

sabine1505
    Teilnehmer

oke, dat dacht ik ook al maar twijfeld. Ga ik die goed rekenen.

IBL
    Teilnehmer

@Frau Egli Philip Edelhoff is zeker geen persoon die spullen van anderen verkoopt, maar iemand die naar de veiling komt om zelf dingen te kopen („Stammkunde“). Ik zou het antwoord niet goed tellen.

IBL
    Teilnehmer

Sorry te snel gereageerd….hij verkoopt wel spullen door maar door die „Stammkunde“ vind ik het hier als antwoord („Mensen die spullen van anderen verkopen“) niet goed.

Sophie
    Teilnehmer

Huh, ik snap je laatste beredenering niet IBL.

Rekenen jullie Philip Edelhoff nu wel of niet goed?

Wat vinden jullie van het antwoord: „Deze mensen jagen naar goede spullen tussen de verloren artikelen: het zijn jagers naar verloren schatten; sommige zijn veel geld waard“.

Ik neig er naar om het niet goed te rekenen. M.i. heeft de leerling het niet helemaal begrepen of goed geformuleerd.

Ansicht von 15 Beiträgen - 1 bis 15 (von insgesamt 15)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.