Startseite Foren Eindexamen HAVO 2021-I Vraag 30 (de echte – de post van Ricardo Hofkens gaat over vraag 31)

Ansicht von 12 Beiträgen - 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Autor
    Frau Egli
    Teilnehmer

Graag jullie advies voor de volgende antwoorden (es gibt nichts, was es nicht gibt). En graag zou ik willen weten hoeveel leerlingen deze vraag bij jullie goed hadden, bij mij in principe niemand namelijk (van de 27…behalve de laatste misschien, zie hieronder….). Ik had als Cito eerder gevraagd wat voor spullen je allemaal zou kunnen vinden op de veiling…dus wat gerichter dan dit vage gedoe… Zo krijg je dus de volgende vage antwoorden, of lig ik verkeerd en hebben jullie leerlingen deze vraag goed begrepen en beantwoord?
    – Dat het niet uitmaakt wat je gevonden hebt.
    -Dat je gewoon geluk moet hebben met wat je vindt.
    -Er komt niets binnen wat een ander niet al heeft.
    -Hij is blij met de producten die ze hebben, niet zozeer het bedrag dat het oplevert.
    -Dat je niet teleurgesteld moet zijn als er niets tussen zit.
    -Dingen die worden verkocht, kunnen wat anders zijn / hebben dan ze lijken / wordt verwacht.
    -Er worden soms ook kapotte spullen verkocht en dat hoort bij zijn beroep.
    -Je hebt niets wat er niet is. Hiermee wordt bedoeld dat er in elke koffer of tas iets totaal anders kan zitten van telefoons tot aan 20 kilo vis.

MarianneW
    Teilnehmer

Bij mij is deze vraag ook niet zo heel goed gemaakt. Ikzelf zou de antwoorden die je hier hebt geschreven allemaal niet goed rekenen.

MRGT
    Teilnehmer

Bij mij heeft slechts 1 leerling (native-speaker) deze vraag juist beantwoord. De leerlingen wisten echt niet welke kant ze op moesten en kwamen over het algemeen uit op dat het risico dat er kapotte spullen (mobieltjes bijv.) tussen zaten. Pittige vraag. Ik zou overigens ook de antwoorden die je hierboven genoteerd hebt niet goed rekenen.

jantje
    Teilnehmer

Meer dan 30 leerlingen, niemand goed.

Henk
    Teilnehmer

„Er worden dingen gevonden waarvan je niet wist dat dat kon“. Het enige antwoord dat in de buurt komt. heb ik goed gerekend. Mee eens?

Marga
    Teilnehmer

Beetje krom geformuleerd, maar zou ik goed rekenen – de essentie wordt weergegeven. Deze vraag is ook door mijn leerlingen slecht gemaakt. Leerlingen gebruikten niet het daarop volgende voorbeeld om tot het juiste antwoord te komen.

Ricardo Hofkens
    Teilnehmer

23 leerlingen – 1 leerling had deze vraag goed.

Stefanie
    Teilnehmer

18 leerlingen, 70 % hebben die vraag niet goed beantwoord. Het is natuurlijk ook een typisch Duitse uitdrukking zoals „Ich hab schon Pferde kotzen sehen“. Voor de havo leerlingen een lastige klus.

Andre
    Teilnehmer

Van de zes leerlingen hebben vier het juiste antwoordop deze vraag gegeven, waaronder zelfs degene die het examen zeer slecht heeft gemaakt.

Henk
    Teilnehmer

Hebben kleine klassen dan toch effect 😊 in mijn groepen met een totaal van 65 leerlingen hebben er drie het antwoord correct.

Maaike Kamer
    Teilnehmer

Naar mijn mening is de kern van dit antwoord dat het gaat om heel veel verschillende dingen die gevonden worden / je kan het zo gek niet bedenken of het komt voorbij. Dat moet dan ook terugkomen in hun antwoord.

Pinar Rousian
    Teilnehmer

Bij mij is er slechts één leerling, die deze vraag goed heeft beantwoord.

Ansicht von 12 Beiträgen - 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.