Ansicht von 9 Beiträgen - 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Autor
    Sophie
    Teilnehmer

Zouden jullie bij vraag 24 – 1 het volgende antwoord goed rekenen: gevoel van minderwaardigheid.

Het past een beetje in de categorie ondergeschiktheid/afhankelijkheid.

Ik neig er naar het niet goed te rekenen, maar ik zie dat best een aantal leerlingen dit ingevuld hebben.

elli
    Teilnehmer

Bij mij is letterlijk vertaalt: gevoel van onmacht. Goedkeuren?

elli
    Teilnehmer

@Sophie, hier ook paar keer minderwaardigheid. Ik keur het niet goed

AvRdW
    Teilnehmer

https://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/inferioriteit
    Ik zou gevoel van minderwaardigheid goedkeuren, past ook bij de context.

hpgommans
    Teilnehmer

@elli: onmacht is een synoniem van machteloosheid volgens Van Dale, dus juist.

hpgommans
    Teilnehmer

@elli en @Sophie: minderwaardigheid keur ik ook niet goed.

AvRdW
    Teilnehmer

Leg mij alsjeblieft uit wat maakt dat ‚gevoel van minderwaardigheid‘ niet juist kan zijn in deze vraag.

AvRdW
    Teilnehmer

Als je „Gefühl der Unterlegenheit“ opzoekt in een woordenboek, krijg je ook minderwaardigheid, gevoel van minderwaardigheid en minderwaardigheidscomplex.

hpgommans
    Teilnehmer

@AvRdW Ik vermoed dat men het antwoord zoekt in het „Gefühl der Ohnmacht“ dat later in „Gefühl der Unterlegenheit“ als synoniem wordt weergegeven. Voor mij geeft dit vooral het gevoel weer, dat je er als consument geen invloed op hebt, machteloos bent. Dat is niet hetzelfde als zich minderwaardig voelen. Qua woordenboekbetekenis is Unterlegenheitsgefühl een minderwaardigheidsgevoel, daar is geen speld tussen te krijgen. Lastig… Normaal zou je de leerling het voordeel van de twijfel gunnen. Wat vindt de Examenlijn ervan?

Ansicht von 9 Beiträgen - 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.