Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)
  • Autor
    Yilanci
    Teilnehmer

Het volgende vaak als antwoord gekregen: je moet intensief trainen. (Voor een goede conditie, dat bedenkt ik er zelf bij…) Snappen we dit oder was meint ihr?

Of in de trant van: het lichaam moet tegen de effecten kunnen…

• Dieses Thema wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Yilanci.
    Adri van Essen
    Teilnehmer

Tja dat staat wel onderaan in de alinea, maar is officieel geen eigenschap. Ik snap je twijfel Ik zou hier geen punt voor geven, omdat je te ver van het goede antwoord af gaat.
    Maar deze gaan we denk ik nog vaker terugzien….

natasjanijsten
    Teilnehmer

Ik heb hier geen punt voor gegeven. Je moet een goede conditie hebben. Je kunt veel trainen en nog geen goede conditie hebben. Dus voor mij 0 punten.

chrhul
    Teilnehmer

En wat vinden jullie van een goed lichaam? Deze vind ik zelf ook twijfelachtig, maar ….

natasjanijsten
    Teilnehmer

Goed lichaam vind ik ook iet goed.

chrhul
    Teilnehmer

Dank je Natasja, dan blijf ik het toch fout rekenen.

I. Piontek
    Teilnehmer

Is het een eigenschap/karakter dat iemand keihard ervoor traint? Of alles doet om onder de training uit te komen? Dus dat hij geestelijk sterk is en impliciet sterk is qua lichaam omdat hij zich ook heeft gekwalificeerd?

-> mentale/geestelijke sterkte/focus enz.
    -> goede fysiek/lichamelijke conditie/fit zijn/intensieve trainingen volgen (doorzetter en dus goede staat van het lichaam)?

sarahsu86
    Teilnehmer

Vraag 21 is, na mijn mening, een vraag waarvan in het correctiemodel het antwoord niet de lading van de vraag dekt.

De vraag luidt: Over welke twee eigenschappen moet (naast plezier hebben) iemand hebben?

In de tekst staat: {…} neben der guten körperlichen Verfassung […]

„Verfassung“ betekent staat, conditie, toestand.

Het correctiemodel zegt: een goede (lichamelijke) conditie. Dit vind ik te ver zoeken in de omschrijving ‚gute körperliche Verfassung‘.

Ik zou een goed lichaam wél goed rekenen.

Ramona
    Teilnehmer

Ik hoop dat men hier nog eens naar het correctiemodel wil kijken en alsnog een paar antwoorden wel goed gaat rekenen. Want ik denk ook dat het correctiemodel de lading van de vraag niet dekt.

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Ramona.

Binnen de context van de tekst en de vraag mag je verwachten dat een leerling bij „Verfassung“ de vertaling conditie kiest.

jantje
    Teilnehmer

Conditie als in gesteldheid, een algemene notie over fitheid, of conditie als in het koude water een bepaalde duur aankunnen? Het begrip kent een zekere reikwijdte en overlap met andere termen die aansluiten op het stukje.

Jolanda
    Teilnehmer

en deze dan?

„je lichaam moet het aankunnen“ –
    dat is m.i. hetzelfde als het vol kunnen houden = conditie

en deze?
    „je moet in goede lichamelijke toestand zijn“

nog eentje dan:
    „lichamelijk volhouden“

Graag jullie mening

Ramona
    Teilnehmer

toestand en conditie is in principe hetzelfde denk ik.

Adri van Essen
    Teilnehmer

@Jolanda, ik zou beiden goed rekenen.

joke
    Teilnehmer

Bij mij ook erg vaak het antwoord dat hij er intensief voor moet trainen.

Echt een rotvraag, omdat de leerlingen wel degelijk begrijpen dat je voor een goede conditie hard moet trainen. Ik vind het erg twijfelachtig, maar we moeten idd wel 1 lijn trekken met goed of fout rekenen.

Otbij123
    Teilnehmer

Is uithoudingsvermogen hetzelfde als een goede conditiie? Kan je dat goed rekenen?

M.Driegen
    Teilnehmer

uithoudingsvermogen is volgens mij conditie, dus goed.

een leerling schrijft bij mij: goed getraind zijn ( naast mentaal sterk zijn) . Als je goed getraind bent, is dat iets anders dan goed getraind hebben, bij ‚zijn‘ is het resultaat toch duidelijk: het is goed gegaan, je lijf is in orde. Ik wil dit graag goed rekenen. Hij heeft de boodschap begrepen, zowel lichaam als geest moeten goed zijn

jantje
    Teilnehmer

Goed verantwoord, meneer Driegen. Het is net de formulering, de ene keer is het conform de tekst en het antwoordmodel, terwijl eenzelfde term rondom andere woorden weer niet de lezing van het correctiemodel volgt.

Ansicht von 18 Beiträgen - 1 bis 18 (von insgesamt 18)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.