Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 25)
  • Autor
    Beiträge
  • #91394
    VerhoevenAN
    Teilnehmer

    Het geld moet erin passen ipv kluis, safe of brandkast?

    #91395
    brittk
    Teilnehmer

    Dit zou ik fout rekenen.

    #91396
    Wido
    Teilnehmer

    Dit heb ik fout gerekend.

    #91440
    rudolf
    Teilnehmer

    1 leerling heeft dit idd geantwoord. Ik heb het antwoord goed gerekend. Het gebouw zelf is al een geldopslagplaats. Het gaat er m.i. om, dat de leerling leest, dat het gebouw gewoon groot genoeg is voor al het geld van DD. Natuurlijk staat er wel „Geldschrank“, maar ik zie ook het hele gebouw al als een kluis.

    #91441
    frauhering
    Teilnehmer

    Het moet in een huis passen.

    In de teksr: …dass in der Zukunft weiter der Geldschrank reinpasst.

    Ik twijfel…

    #91448
    RobVestjens
    Teilnehmer

    Heb ik ook fout gerekend.

    #91458
    Ramona
    Teilnehmer

    Ik zou geld wel goed rekenen. dass in der Zukunft weiter der Geld(schrank) reinpasst. Ze hebben dus vertaald: dat het geld erin past. We hebben het hier wel over mavo. En mavo verwoord het altijd wat „ongelukkig“.

    #91463
    joke
    Teilnehmer

    Ik heb t fout gerekend. Als iedereen zelf maar bepaalt dat toch iets goed is dan loopt het met de puntentelling scheef. Ze kunnen het woord Schrank echt wel opzoeken en het hoort ook bij de basis van woordenkennis.

    #91468
    Nicolientje
    Teilnehmer

    Ik heb het ook fout gerekend.

    #91476
    hhansma
    Teilnehmer

    Ik ben het eens met Joke. Ik heb het dus ook fout gerekend.

    #91492
    Arjan
    Teilnehmer

    Ik heb precies hetzelfde gedaan. Kinderen die de Donald Duck lezen, weten dat het gebouw op zich al een kluis is. Daarbij zijn we natuurlijk tekstbegrip aan het testen en de kinderen hebben heel goed begrepen dat het hier om plaats en ruimte gaat.

    #91494
    sandraknoester
    Teilnehmer

    Ik heb meerdere leerlingen die opgeschreven hebben: Het gebouw moet tussen/bij de andere huizen passen. Hier twee dingen waar ik over twijfel.
    In het correctiemodel staat niet los „huizen“. Alleen eendenhuizen, Entenhausen of de stad. Mij lijkt dat leerlingen het in dit geval wel gewoon goed begrepen hebben en eigenlijk wil ik het goed rekenen.

    Eén leerlingen heeft: Het gebouw moet tussen de andere huizen passen. Dit kun je op twee manieren opvatten: Het past qua stijl (wat het juiste antwoord is) of het past qua ruimte. Kan ik deze goed rekenen?

    #91495
    jantje
    Teilnehmer

    De strekking is begrepen door de leerling in voornoemde gevallen, of je nu wel of geen eend bij huis plaatst, doet weinig daaraan af vind ik.

    Goed te keuren.

    #91502
    frauhering
    Teilnehmer

    Het moet bij de rest van de eendenhuizen passen…

    Hebben 9 leerlingen geantwoord.

    Ik twijfel…

    #91507
    chrhul
    Teilnehmer

    @sandraknoester
    beide zou ik in jouw geval goed rekenen.

    Zelf heb ik antwoorden als ‚het geld moet er in passen‘ fout gerekend.


    @frauhering
    … hoezo twijfel je? Staat toch zo in de het cv?

    #91509
    frauhering
    Teilnehmer

    Chrhul: ik twijfel omdat Entenhausen iets anders is dan eendenhuizen. Ik bedoel Entenhausen is Duckstad. En eendenhuizen zijn huizen voor eenden.

    #91518
    Arjan
    Teilnehmer

    Ik zou het goed rekenen Sandra. Het gaat erom dat ze begrepen hebben dat die huizen moeten passen, hoe dat precies semantisch bedoeld wordt is niet gespecificeerd.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 11 Monaten, 2 Wochen von Arjan.
    #91525
    Yilanci
    Teilnehmer

    Genoeg ruimte voor het geld van DD.. Ik neig naar goed keuren….

    #91530
    Arjan
    Teilnehmer

    Zou ik zeker doen.

    #91534
    Jolanda
    Teilnehmer

    alleen ‚het geld moet er in passen‘ heb ik ook fout gerekend

    #91550
    Nicolaas
    Teilnehmer

    Moet bij de eendenhuizen passen reken ik goed – er staat „zum Rest von Entenhausen passen“. De kern is begrepen – fout reken ik in de eendenhuizen – in is niet zu/bij en dan is de strekking anders. Daarnaast heb ik twijfel of de lln überhaupt nog wel weten wie en wat Donald Duck is, laat staan dat ze het verhaal kennen.
    Dat het geld erin past is twijfel – bij Dagobert draait alles om geld, dus ik reken het goed. In dubio pro reo of „Im Zweifel, für den Angeklagten“…

    #91554
    Arjan
    Teilnehmer

    Ik heb exact hetzelfde gedaan. Alleen stringent vasthouden aan het geschreven antwoord uit het model is niet het enige wat we moeten doen. Als uit het antwoord blijkt dat de leerling begrepen heeft hoe het zit, is dat voldoende. Dat staat tenslotte ook in de handleiding bij het antwoordmodel.

    #91555
    lan
    Teilnehmer

    Goed gerekend heb ik: voldoende ruimte voor het geld.
    Fout gerekend heb ik: groot genoeg zijn.

    #91565
    Frank
    Teilnehmer

    Ik vond dit op zich een leuk verhaaltje, maar….
    De woordspeling ‚Entenhausen‘ herkennen mijn leerlingen echt niet als het Nederlandse begrip ‚Duckstad‘.
    En dan ga ik er ook nog van uit dat iedereen (vroeger) de Donald Duck heeft gelezen. Wat dus zeker niet het geval is.

    Zo nu en dan een Landeskunde-sausje in een tekst is prima. Maar hier is m.i. sprake van een woordgrapje dat in TL4 echt niet begrepen wordt.
    „De Eendenhuizen“ of „Huizen van de eenden“ reken ik daarom goed.

    #91567
    mhorstman
    Teilnehmer

    „het geld moet er in passen“ heb ik fout gerekend, „het moet tussen de (rest van de) huizen van Eendenhuizen passen“ heb ik goed gerekend.

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 25)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.