Ansicht von 4 Beiträgen - 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Autor
    Remcos91
    Teilnehmer

Stelling 3 WEL? Ik lees in de tekst dat uitkeringen verkort worden (R.34/35), maar niet dat ze verlaagd worden. En daarna dat een slecht betaalde baan linkt. Heeft iemand van jullie het argument waarom het WEL moet zijn?

Stelling 6 WEL? Ik lees dat jonge academici slechts een tijdelijke baan aangeboden krijgen, omdat het goedkoper is (R.37-38) Maar ja zegt dat dan dat tijdelijke arbeidscontracten gebruikelijker worden? Academici is toch maar een beperkte groep? Ik val een beetje over ‚gebruikelijker‘ in het algemeen bij deze vraag. Wat vinden jullie?

teunwaverijn
    Teilnehmer

„Stelling“ 6: Je moet aangeven welke „economische effecten“ in alinea 4 „ter sprake“ komen. Ja, dat tijdelijke arbeidscontracten „ter sprake“ komen is zo. Het komt ter sprake als het over academici gaat. Dus WEL.

Maar de verwarring snap ik. Die komt voort uit de vraag: „economische effecten“ die „ter sprake“ komen. Bij andere vragen staat er vaak of een „stelling“ wel of niet „overeenkomt“ met de tekst. Dat zou dan in dit geval NIET zijn, want onvolledig.

• Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von teunwaverijn.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 7 Monaten, 3 Wochen von teunwaverijn.
    teunwaverijn
    Teilnehmer

„Stelling 3“: Argument voor WEL: Er staat niet dat de uitkeringen „verkort“ worden maar dat er wordt „gekort“, dat betekent: er wordt uitkering ingehouden; je krijgt minder; de uitkeringen worden verlaagd.

hpgommans
    Teilnehmer

Dit was de enige vraag waar ik zelf „fouten“ maakte, anders had ik voor het eerst sinds jaren weer eens een tien gehaald. Het lastige is, dat de vraag minder vraagt, dan je verwacht. In de tekst staat niet, dat de productie naar goedkopere oorden wordt verplaatst (2), er wordt a.h.w. slechts mee gedreigd. Maar het komt dus wel ter sprake. Met 6 heb ik meer moeite: tijdelijke arbeidscontracten worden volgens de tekst niet gebruikelijker, dit komt alleen voor jonge academici ter sprake, zoals Remcos91 al vermeldt. Deze vraag verdient wat mij betreft geen schoonheidsprijs.

Ansicht von 4 Beiträgen - 1 bis 4 (von insgesamt 4)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.