Ansicht von 6 Beiträgen - 1 bis 6 (von insgesamt 6)
  • Autor
    joke
    Teilnehmer

Doordat er Hamburg staat denken de leerlingen dat er ook hamburgers worden verkocht. Dat maakt het onnodig verwarrend voor leerlingen. Kies dan gewoon een andere stad in zo’n tekst cito…!!!!!

Frank
    Teilnehmer

Ik copy/paste mijn eigen bericht even uit een ander onderwerp hier in dit forum:

Het is heel flauw, (bijna) elk jaar is het raak: een tekst die zich afspeelt in Hamburg.
    En ja, uiteraard staat daar het woord Hamburger in.
    Dit jaar zelfs in drie teksten (1, 2 en 9).
    En natuurlijk nog even lekker een dubbele valkuil: in een tekst waar het over eten gaat.

Pas de tekst toch gewoon aan naar Keulen, Munchen of Aken!
    En nee, niet Frankfurter of Berliner gebruiken, dat is uit dezelfde categorie en is in het verleden al gebeurd….

Dit zie ik als bewust de vmbo-leerling de verkeerde richting opduwen.

Veronicabakker
    Teilnehmer

Alle leerlingen hebben als 2e antwoord vermeld dat ze een ijssoort met Hamburger smaak verkoopt of ijs voor bij een hamburger 🙂

E-Raven
    Teilnehmer

Hiervook vaak ijs met hamburgers gecombineerd. Jammer. En ik had ze hiervoor gewaarschuwd en heb een tekst met een soortgelijke valkuil behandeld.

apicor
    Teilnehmer

Dat het bijzonder is dat ze haar eigen ijs produceert komt pas duidelijk naar voren in alinea 4.
    Zwakke vraag!

dijkvanr
    Teilnehmer

Hallo allemaal, ik heb jullie opmerkingen gelezen, en er moet me iets van het hart :
    Ik snap jullie opmerkingen niet: ik vind het hier hardstikke duidelijk geformuleerd hoor!
    Gewoon een kwestie van idioomkennis: sie stellt das Eis ……. selbst her: ze maakt / produceert zelf.

Wat mij betreft is dit soort vergissingen terug te voeren op de erbarmelijke idioomkennis van de meeste mavo -leerlingen. Idioom leren wordt niet serieus genomen. Tja, dan krijg je dit! Bovendien vind ik dat men een talenexamen ook veel te veel onderschat: ….oooo, we mogen toch een woordenboek gebruiken … ??? Dús ik hoef me niet voor te bereiden. Van te voren oude examens maken ? Ben je gek, daar heb ik geen tijd voor, want ik moet werken…….

Instinker? Tja het is wel een examen, tóch?

Ik maak me veel drukker over die gekke vraag 5 waar je een goed antwoord fout moet rekenen, wat ik dus niet gedaan heb. Da’s pas een flater van Cito!

Ik ben benieuwd hoe mijn tweede correctie eruit ziet. Wordt ik misschien weer iets blijer van, want van mijn eigen leerlingen ….. pfff….

Ansicht von 6 Beiträgen - 1 bis 6 (von insgesamt 6)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.