Ansicht von 20 Beiträgen - 26 bis 45 (von insgesamt 45)
  • Autor
    Martijn Adrichem
    Teilnehmer

Hier in Alkmaar een score van 23 op 26 leerlingen met een grotere spreiding: laag is erg laag en hoog is hoger. Varierend van 12 tot en met 44 punten. Vond het examen op een enkele vraag na wel op niveau, en ben van mening dat het niveau vastgehouden moet worden en er wellicht met normering gecompenseerd kan worden. Dan te bedenken dat leerlingen dit jaar een extra onvoldoende mogen halen, mogen spreiden en een extra herkansing hebben, moet het voor een normaal functionerende leerling toch mogelijk zijn te slagen. Ook ondanks Corona.

Arjan
    Teilnehmer

Bij mij is hij ook niet heel best gedaan een gemiddelde van 22,8 punten bij 24 leerlingen.
    Hoogste 43 punten laagste 17.

JvB
    Teilnehmer

Hier op een groep van 78 leerlingen een gemiddelde van 22,4 punten gemiddeld.
    N-Norm zal omhoog gaan, vond het examen te lang en ik vraag me ook echt af, of wij nog wel een taal aan het leren zijn of alleen maar bezig zijn met leesvaardigheid.
    Dit examen doet me denken aan 2010, ongeveer vergelijkbare scores toen. Hopen op dezelfde N-Norm als toen.

gegroet,

John

emulder1234
    Teilnehmer

Gemiddelde van 25,9 punten met 27 leerlingen in de klas. Laagste 17 en hoogste 35. Dit resultaat viel me tegen maar als ik de andere scores zie dan mag ik geloof ik niet klagen.

ingrid
    Teilnehmer

Ik ben me wild geschrokken! Andere jaren altijd ver boven gemiddelde (School in zuid Limburg)
    Heb 53 leerlingen (twee klassen) gemiddelde in beide klassen ongeveer gelijk, een groep 26,4 de andere groep 25,7. De leerlingen zijn idd niet meer naar de lessen gekomen laatste weken voor de meivakantie. Ik denk dat ze thuis niet geoefend hebben als ik zie hoe ze antwoord hebben gegeven op de vragen. Veel doorhalingen ook!
    Met deze leerlingen in de lockdown van dit jaar en vorig jaar niet fijn kunnen oefenen met leesvaardigheid.
    Heel jammer dit!!!!

mhorstman
    Teilnehmer

Ook hier geen beste scores:
    een klas van 28 met een gemiddelde van 23,7 (tussen de 15 en 35 punten).
    een klas van 29 met een gemiddelde van 24,3 (tussen de 14 en 37 punten).
    Met een N-term van 1,0 precies 5,5 gemiddeld.

Mevr. Schlimbach
    Teilnehmer

Hier net zo, gemiddelde score van 20,7 (hoogste 45, laagste 13)…

Mar
    Teilnehmer

Hier niet veel beter, 23,1 punten gemiddeld bij 27 leerlingen. Mijn Duitse leerling scoort zelfs enkel 23 punten., wordt hier wel erg moedeloos van.

k.montebaur
    Teilnehmer

groep van 16 leerlingen : gemiddeld 22 punten. Hoogste met 30, laagste met 13. Zelf nog nooit zo een slecht gemaakt examen meegemaakt (na 17 jaar eindexamenklassen).

Veronicabakker
    Teilnehmer

In Kop van Noord-Holland bij een kleine groep (14 leerlingen) is gemiddelde score 20,5 punt. Hoogste score 30 en laagste 11. De helft van de leerlingen had volledige 2 uur leestijd nodig. Opvallend is dat de meeste punten bij de teksten 10 en 11 niet behaald zijn (tijd tekort.. concentratie valt weg). De betere lezende leerlingen hebben bij tekst 10 das Buddy-Programm geen of weinig punten behaald.

bertkiel
    Teilnehmer

Ik had een groep van 31 leerlingen. Gemiddeld 18,2 punten, dramatisch.
    Slecht examen hoor, teveel valkuilen voor dit niveau. Daarnaast hebben wij ook niet de’beste’ leerlingen.
    Ook hebben ze al heel lang weinig les op school gehad, veel online en dat is voor velen geen succes.
    Hopen op een n-term van minimaal 1,8 en een paar herzieningen in het correctiemodel.
    Ben me rot geschrokken.

Nicolaas
    Teilnehmer

Groep van 20 leerlingen in Purmerend met een gemiddelde van 24,1 punten met hoogste 37 punten en laagste 15 punten. Ben gezien Corona en de gevolgen voor de lessen dit jaar redelijk tevreden.
    Ik heb voor ons allen de tot nu toe gemelde 36 gemiddelde scores in het forum opgeteld en kom uit op 22,7 punten gemiddeld.

Jaimy
    Teilnehmer

21,9 gemiddeld bij 18 leerlingen. Hoogste 44 (half Duits), laagste 11. Lag in de lijn der verwachtingen, maar nog steeds tegenvallend.

slt
    Teilnehmer

45 leerlingen: gemiddelde score 22,2 – hoogste score 38 – laagste score 13
    Veel leerlingen hadden vooraf al een duim op het vak gelegd.

Andries
    Teilnehmer

Score aan uit Groningen op 15 km van de grens is 25 pnt op 2 klassen van 46. Verbazingwekkend dat bij sommige vragen er praktisch niemand het goede antwoord heeft, zoals vraag 25. Mijn irritatie wordt vooral opgewekt bij 26, waar het woordje Hamburger uiteraard verkeerd door de meesten wordt opgevat, terwijl ik zelfs bij de examentraining deze instinker heb behandeld. Maar dit soort zaken hoort niet thuis in een tl-examen.
    Dankzij enkele toppers en het feit dat de laagste score bij 16 ligt, is de schade nog binnen de perken gebleven.
    Ik zoek niet graag een excuus, maar wij moesten soms in 2 verschillende lokalen naast elkaar een klas van 27 lesgeven(!) met 1 docent in januari en februari. Heen en weer lopen tussen lokalen, toen voelde ik het door mijn handen glippen. We hopen het beste van de N-term.

sandra56
    Teilnehmer

21,8 gemiddeld bij 17 leerlingen. Hoogste score is 33; de laagste score is 13. Aan voorgaande reacties te zien lijkt het resultaat gemiddeld te zijn. Ook mijn leerlingen hebben veel van dezelfde vragen fout beantwoord. Bijvoorbeeld vraag 4: hij wil een boek schrijven. Vraag 6: sich / es. Vraag 26: niet één leerling heeft hier het antwoord dat ze het ijs zelf maakt. Ik stroop mijn mouwen op voor een goede N-term!

jagerk72
    Teilnehmer

22,2 gemiddeld bij 18 leerlingen. Laagste score 12, hoogste score 31.

apicor
    Teilnehmer

Gemiddeld 20,6 (GL)
    Mijn beste leerling (niveau 7) behaalt 18 punten…

M.Driegen
    Teilnehmer

Midden van het land, kleine school. 23,5 gemiddeld voor 15 leerlingen, laagste 15 hoogste 38. (Die leerling met Duitse stiefmoeder maakte bij oefenexamens maar heel weinig fouten, dikke negens als cijfer)
    Hetzelfde programma gedraaid als normaal, de leerlingen konden bijna altijd naar school en hadden les niet met halve groep ( en halve aandacht) maar steeds met 15 , dat ging nog in coronatijd.
    Achterstand vanuit klas 3 in lezen, luisteren na Lock down in maart is niet zomaar op te lossen. Ook de ‚duim erop‘ maakte de situatie niet makkelijk. Als je al zwak scoort hou je gewoon op met eraan werken.
    Zucht, na 35 jaar voor de klas is dit toch wel het dieptepunt qua scores. Ben heel benieuwd of dit opgelost gaat worden met een hoge N-term. Herkansen in tijdvak 2 maakt deze leerlingen niet opeens beter dan in tijdvak één. De tijd ontbreekt om leesvaardigheid dan wél op peil te krijgen.

Overijssel
    Teilnehmer

Hier 29.5 gemiddeld in een groep van 10 lln.
    In de andere groep van 16 leerlingen 27.3 gemiddeld.

Leerlingen die slecht hebben gescoord zitten bij mij rond de 17 tot 20 punten ondanks corona en opbouw van het examen kunnen ze zichzelf ook afvragen: „Heb ik genoeg geoefend?“. Bij ons op school zijn alle lessen voor klas 4 doorgegaan (in 2 lokalen), konden ze examentraining (in de meivakantie) volgen en werden er extra bijlessen aangeboden.

Soms vraag ik me wel af wat men wil toetsen. De vraagstelling kan duidelijker! Veel lln. hadden bij vraag 4 geantwoord hij wil een boek maken. Men zet leerlingen bewust op een verkeerd spoor. Een goed voorbeeld hiervan is ook de tekst „Der Preis fürs Eis“ waarin het woordje „Hamburger“ door veel leerlingen verkeerd werd opgevat.

Ansicht von 20 Beiträgen - 26 bis 45 (von insgesamt 45)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.