Startseite Foren Eindexamens Duits 2018 – Tijdvak I Eindexamen HAVO 2018 – Tijdvak I Let op: aanvulling correctievoorschrift

Dieses Thema enthält 6 Antworten und 5 Teilnehmer. Es wurde zuletzt aktualisiert von  Richard Putters vor 1 Monat.

Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Autor

Paul Goossen
    Keymaster

Richard Putters
    Teilnehmer

Onvoorstelbaar zo’n aanvulling op het correctiemodel. Ik blijf op vakinhoudelijke gronden beoordelen. Het veilen van de strandstoelen is een overeenkomst! Dat de opbrengst in beide gevallen naar een goed doel gaat is een tweede.

Brigitta
    Teilnehmer

Ik denk er ook zo over, maar we moeten ons wel aan het correctievoorschrift houden, ook al zijn we het er niet mee eens.
    Ik heb nog een tweede keer geprotesteerd, maar een heel duidelijk antwoord gekregen: dat goede doel moet erbij, anders geen punt. (zie ook het geciteerde antwoord van de CvTE bij vraag 5).
    Men is het met jouw en mijn redenering (en die van vele andere collega’s) dus niet eens en daarmee is de zaak afgedaan. Helaas.

Cldgrvn
    Teilnehmer

Ik vind dit ook bizar inderdaad. Het zijnnog eens 2 verschillende goede doelen ook… Leerlingen moeten ook maar net zien dat het goede doelen zijn

Norman1975
    Teilnehmer

Jullie krijgen antwoord? Ik helemaal niet 🙁

Update: Ook ik heb een afwijzend antwoord gehad.

Richard Putters
    Teilnehmer

Dus: Het antwoordmodel en de correctie hierop zijn bindend!
    Schrap artikel 2.3.3! Dan kan ik geen recht doen aan leerlingen!

Richard Putters
    Teilnehmer

Beste collega’s,
    Jammer dat wij het correctievoorschrift als heilig zijn gaan beschouwen en daarmee onze eigen vakkennis overboord hebben gegooid!
    Aangezien er nauwelijks tot geen reacties op mijn bijdrage zijn geweest, concludeer ik dat er veel deskundigen op het gebied van de Duitse Taal- en Letterkunde gedwee de besluiten van het CvTE volgen.
    Groet,
    Richard Putters

Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)

Das Forum „Eindexamen HAVO 2018 – Tijdvak I“ ist für neue Themen und Antworten geschlossen.