Ansicht von 23 Beiträgen - 1 bis 23 (von insgesamt 23)
  • Autor
    Beiträge
  • #91338
    Paul Goossen
    Administrator

    Deel hieronder je wat je kwijt wilt over dit examen en hoe het mogelijk in jouw groep(en) gemaakt is.

    #91341
    Rob de Boer
    Teilnehmer

    Mijn indruk is dat dit examen prima te maken was: niet te lang, redelijke onderwerpen, geen instinkers bij de vragen. Al met al een prima examen! De teksten waren ook redelijk actueel (een vijftal uit 2020 en zelfs één uit 2021). Ik verwacht weinig problemen met tweede correctoren of gesteggel over een open vraag, een N-term van 0 lijkt mij passend.
    Het lijkt wel of het CITO heeft geluisterd naar onze wensen!
    Mijn groep van 18 leerlingen scoorde 37,9 punten gemiddeld, slechtste ll. 23 pt beste ll. 47 pt.
    Ik ben tevreden!

    • Diese Antwort wurde geändert vor 11 Monaten, 2 Wochen von Rob de Boer.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 11 Monaten, 2 Wochen von Rob de Boer.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 11 Monaten, 2 Wochen von Rob de Boer.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 11 Monaten, 2 Wochen von Rob de Boer.
    #91344
    Pablo
    Teilnehmer

    Ik ben het helemaal eens met Rob.
    Wel jammer als de N-term 0,0 wordt, deze corona-leerlingen mogen best 0,5 krijgen.

    #91345
    s.abushab
    Teilnehmer

    Eens met Rob, prima examen , 37 punten gemiddeld, n-term 0,2 heeft mijn voorkeur.

    #91347
    eline
    Teilnehmer

    Goed examen. Leuke teksten. Wel had ik een aantal leerlingen met tijd te kort.
    29 leerlingen met een gemiddelde van 35,5 punten.
    Laagste 22 en hoogste 48 punten.
    Ik hoop een N-term van 0.2

    #91359
    Erwin de Vries
    Teilnehmer

    Prima te doen, Mijn 23 leerlingen scoorden gemiddeld 37,5, laagste score 22, hoogste 46.

    #91379
    Frau Egli
    Teilnehmer

    Prima te doen, 26 leerlingen met gemiddeld 33,3 punten, laagste score 21, hoogste 45. Ik hoop op een N-Term 0,2 in verband met de vele lockdowns die deze leerlingen hebben doorstaan (samen met mij…. met alle mentale gevolgen van dien) en de gediplomeerde hardwerkende havisten uit deze groep zouden dit naast de vwo-ers ook zeer zeker hebben verdiend. Hopelijk zijn de mensen die de N-Term bepalen weldenkend en nemen de omstandigheden van de laatste jaren mee in de overweging voor de Term. Zo denk ik erover als talenliefhebber die zich al jaren verbaast over de toetsing van enkel tekstbegrip…. maar dat is een andere discussie…

    #91384
    Luuck Droste
    Teilnehmer

    Zeer goed te doen, op het eenvoudige af, zelfs zeer, zeer matige leerlingen scoren boven de 30 punten. Ik vond de groep in z’n algemeenheid het afgelopen jaar zwak. Men scoort op dit examen echter flink veel punten.

    #91393
    Herman
    Teilnehmer

    Het was goed te doen en de teksten passen in deze tijd. Gemiddeld 37,2, dat valt dan toch tegen.

    #91423
    huc
    Teilnehmer

    Vergeleken met de afgelopen jaren was dit een makkelijk examen. Vaak waren bij de meerkeuzevragen 3 van de 4 antwoorden fout. Dus eens met Luuck. Dit mag alleen N=0,0 worden. Het niveau moet immers ook een beetje bewaakt worden.

    #91430
    Gilbert Jansen
    Teilnehmer

    Een beetje jammer vond ik dat bij 4 teksten de laatste vraag bijna op hetzelfde neerkwam:
    24 Rat 33 Empfehlung, 40 auffordernd 43 Lösungsvorschlag

    Daar had iets meer variatie in mogen zitten.

    #91461
    sharon
    Teilnehmer

    Het was goed te doen, zelfs op het makkelijke af. Wat eerder al werd gezegd stoorde mij best, 3 van de 4 antwoorden waren duidelijk fout. Dit is iets wat in een Havo examen thuis hoort. De lengte was goed. Leerlingen hadden genoeg tijd om echt te lezen. Mijn gemiddelde ligt op 38 met als laagste score 28.

    #91472
    jansberg
    Teilnehmer

    Ik vond het een goed examen. Leuke teksten met actuele thema’s. Ook fijn dat de leerlingen het deze keer af hebben kunnen krijgen, zonder de laatste vragen te moeten gokken. Leerlingen gingen met een positief gevoel de zaal uit en dat heb ik de laatste jaren niet vaak mee gemaakt. Lijkt me goed voor ons vak.

    #91474
    avanhethoge
    Teilnehmer

    Niet al te moeilijk examen, met leuke teksten. 8 leerlingen, gemiddeld 34,3 punten. Laagste 28, hoogste 39.

    #91514
    Piet-R
    Teilnehmer

    Ik heb het idee dat hier enkel docenten berichten posten waarvan de groepen bovengemiddeld goed zijn. En dan puur baserend op de eigen groep en indruk van het examen ook nog eens opteren voor een 0,0 als N-term. Is er dan geen sprake van enige compassie? Wat een andere collega ook al zei, deze groep wordt niks gegund vanuit de overheid, een groep die jarenlang met allerlei coronamaatregelen (w.o. lockdowns en thuisonderwijs) te maken heeft gehad. Dan moeten we deze groep, júíst deze groep, toch ook iets gunnen in de zin van een soepelere normering? Er zijn zat regio’s waar de leerlingen misschien net even wat minder presteren, ik vind het jammer dat daar niet even wat meer naar gekeken wordt en rekening mee gehouden wordt door collega’s. Ik zit op een gemiddelde van 30 punten. Laagste 21, hoogste 41.

    #91539
    anyasmit
    Teilnehmer

    Niveau bewaken begrijp ik, van de andere kant gun ik onze leerlingen een landelijk gemiddelde hoger dan 5.8.
    We zijn tevreden als we in het bovenste kwartiel zitten volgens wolf maar de leerlingen van ons moeten van examen het gemiddelde 5.5 hahalen. 0.2 vind ik realistisch

    #91570
    Mo
    Teilnehmer

    Examen was prima te doen, niet direct moeilijk te noemen. Veel leerlingen bleven wel tot het einde zitten.
    Groep van 20 leerlingen. Gemiddelde score 42,0. Hoogste leerling 49, laagste leerling 37.

    #91625
    hpgommans
    Teilnehmer

    Het was goed te maken. Voor het eerst sinds mensenheugenis had ik zelf geen fout. Hoeveel collega’s mogen er tienen uitdelen deze keer? Mijn groep van 14 had 32,7 punten gemiddeld. Laagste score 18, hoogste 46.
    Ik merk dat we er al aan gewend zijn dat Cito geen passend examen maakt -waarbij de N-term gewoon 1,0 hoort te zijn- als collega’s naar een N-term van 0,0 verlangen. Waar Nederlandse lln hoog scoren bij het Goethe Zertifikat, wordt het bij het CSE blijkbaar niet gegund.

    #91648
    Frau Egli
    Teilnehmer

    Du sprichst aus meinem Herzen, danke dir.

    #91649
    Frau Egli
    Teilnehmer

    Ik bedoelde bericht voor Piet-R! Du sprichst aus meinem Herzen, danke dir!

    #91696
    Piet-R
    Teilnehmer

    Gefeliciteerd, collega’s die voor 0,0 geopteerd hebben, jullie hebben je zin gekregen.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 10 Monaten, 2 Wochen von Piet-R.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 10 Monaten, 2 Wochen von Piet-R.
    #91699
    Pablo
    Teilnehmer

    0,0: belachelijk, altijd de strengste mogelijkheid. Mogen de leerlingen dan nooit beloond worden?
    Verder betekent deze normering een brevet van onvermogen voor de makers.
    Ik ben opnieuw teleurgesteld, woedend, cynisch.
    Je moet zoveel tijd steken in het aanleren van trucjes en dan steeds weer dit.

    #91700
    poetje63
    Teilnehmer

    Ja hoor, het enige vak op het VWO zonder bijtelling. Ik ben zwaar teleurgesteld. Het is gewoon niet mogelijk om voor Duits een fatsoenlijk examen te maken. Ja zeker, het was een makkelijk examen, maar dan nog.

Ansicht von 23 Beiträgen - 1 bis 23 (von insgesamt 23)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.