Startseite Foren Eindexamen HAVO 2021-I Hoe is het bij jullie gemaakt?

Ansicht von 15 Beiträgen - 26 bis 40 (von insgesamt 40)
  • Autor
    m.venema
    Teilnehmer

Bij mij is het niet zo best gemaakt, gemiddeld 24,8 punten, laagste 18 hoogste 31. Bij een N=0,0 kom ik op twee voldoendes, hoop op zeker N=1,0! Totaal 16 leerlingen.

vries76
    Teilnehmer

@ Freddy, wat betreft mijn score van 34, wij hebben op onze school kleine groepen. Dat zal zeker schelen. In de voorbereiding doe ik hetzelfde als collega Mo beschreven heeft, vanaf klas 2 ook bij teksten wijzen op onbekende woorden, ze laten opschrijven, signaalwoorden eruit halen. En natuurlijk de Leidse methode aanbieden. Ik heb de luxe van leerlingen die zich ook nog eens inzetten. Dus daar ligt het ook deels aan.

Maaike Kamer
    Teilnehmer

Het valt mij mee. Het hele jaar door het idee van een redelijk zwakke groep, in elk geval qua leerhouding. Met 29 leerlingen heb ik een gemiddelde van 30,1. Misschien konden ze toch meer dan ze mij altijd hebben laten zien.

Jeroen Vogel
    Teilnehmer

Gemiddeld rond de 25 punten met een paar uitschieters naar boven en een paar naar beneden. Dit is een vergelijkbaar beeld met vorige jaren. Nou ja, eigenlijk was het toen nog wat minder. We duimen voor een redelijke norm.

Brigitte
    Teilnehmer

Ik heb 1 groep in Pijnacker en gemiddeld 32,9 punten. Ik ga ondanks het niet „super‘ moeilijke examen liever niet uit van een N-term 0,0, maar op z’n minst een 0,4/0,5 want het was nou ook niet een echt ‚weggevertje‘ . Inderdaad die vraag 30 was een drama, bij mij had 1 leerling die goed. Ik heb meestal betere resultaten, dus ietwat ontevreden ben ik wel, maar wijt het toch ook aan twee coronaonderwijs -perioden in twee achtereenvolgende jaren .

collegiale groet, Brigitte

Brigitte
    Teilnehmer

Ik heb 1 groep in Pijnacker en gemiddeld 32,9 punten met scores tussen de 25 en 38 punten. Ik ga ondanks het niet „super‘ moeilijke examen liever niet uit van een N-term 0,0, maar op z’n minst een 0,4/0,5 want het was nou ook niet een echt ‚weggevertje‘ . Inderdaad die vraag 30 was een drama, bij mij had 1 leerling die goed. Ik heb meestal betere resultaten, dus ietwat ontevreden ben ik wel, maar wijt het toch ook aan twee coronaonderwijs -perioden in twee achtereenvolgende jaren .

collegiale groet, Brigitte

Ik zit op 30.6 met een groep van 21 leerlingen. Ik was best wel tevreden, want het zijn niet de meest sterke broeders. Ik heb een uitschieter naar beneden met 19 punten en het hoogste was 39. Wel ironisch dat de negatieve uitschieter vraag 30 wel goed had beantwoord…
    Ik hoop dat dat het landelijk gemiddelde niet weer op een 5.9 ligt, zoals 2019. Dat vond ik zo ontzettend demotiverend. Ik had even teruggekeken en al jaren (tot sowieso 2015) ligt het landelijk gemiddeld op 5.9/6.0, echt afschuwelijk. Als ik kijk naar de lengteschalen i.c.m. behaalde punten en n-termen, komt Duits er bekaaid vanaf in vergelijking met Engels. Zal wel met kernvak o.i.d. te maken hebben, maar ik vind het oneerlijk. Ze worden vanaf de basisschool al ondergedompeld met Engels, ook in het dagelijkse leven en dan ook nog zo’n soepele n-term…
    Ik weet het, me erover opwinden is nutteloos, maar ik gun m’n leerlingen gewoon een eerlijke normering in de MVT.

Gabi
    Teilnehmer

Bij mijn groep van 25 leerlingen een gemiddelde van 28 pt ( tussen 17 en 36 pt)

Frau Tammer
    Teilnehmer

Dag allemaal, met 12 leerlingen een gemiddelde van 26,3. Waarbij ik wil aangeven dat bij de volgende vragen geen enkele leerlingen punten heeft gescoord:
    – vraag 17
    – vraag 30
    – vraag 33

Annemiek
    Teilnehmer

1 groep, 7 leerlingen. Laagste score 24, hoogste score 40. Gemiddeld 30,7.

landhuis
    Teilnehmer

2 groepen, 1 groep gemiddeld 29,8 en een gemiddeld 30,8. Valt me niet mee, maar ja, er zitten veel lln bij die onder normale omstandigheden nooit in h5 terecht zouden zijn gekomen en die halen het gemiddelde behoorlijk naar beneden, maar daarmee heeft iedereen uiteraard te maken.

evannieuwenhoven
    Teilnehmer

Groep van 22 leerlingen, gemiddeld 29, hoogste 36, laagste 21. Valt niet mee. Ik heb deze groep sinds de eerste lockdown uitsluitend van huis uit lesgegeven met assistent in de klas. Van enkele leerlingen weet ik dat ze al van te voren wisten dat ze een duim op Duits gaan leggen.
    Vraag 30 had 1 leerling goed

Dagmar
    Teilnehmer

Helaas ook hier in Zeeland niet al te best: een groep 26 gemiddeld, de andere groep 28 gemiddeld. Ik had dit schooljaar, mede door vorig jaar, sterk op leesvaardigheid ingezet. Het examen was prima te maken, maar dan toch zo’n lage score. Ik word er een beetje moedeloos van. En ik vrees voor een lage N-term omdat we dat bij Duits meestal hebben en omdat het examen niet zo moeilijk was.

hpgommans
    Teilnehmer

13 lln, 30,1 gemiddeld, laagste 22, hoogste 36.

Brigitte
    Teilnehmer

Na aanvulling cito op correctiemodel mbt vraag 15 heb ik nu gemiddeld 33,3 ipv 32,9

Ansicht von 15 Beiträgen - 26 bis 40 (von insgesamt 40)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.