Startseite Foren Eindexamen VMBO-GT 2022 – Tijdvak I Hoe is het bij jullie gemaakt?

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 28)
  • Autor

27 leerlingen
    Gemiddeld 30,3 punten
    Beste 38 punten
    Zwakste 13 punten
    Nagekeken volgens richtlijnen van het correctiemodel en in de geest hiervan.

lan
    Teilnehmer

16 leerlingen
    Gemiddelde 26 punten
    Beste 35
    Zwakste 15

jantje
    Teilnehmer

Gemiddelde net geen 27 punten, 25 leerlingen. N van 1 zou fijn zijn. Groepje tussen de 17-19 punten ook.

Judith
    Teilnehmer

De ene klas gemiddeld 27.1
    De andere klas maar 21.8. Nog nooit zo’n slecht resultaat gehad. Hiervan ben ik echt in shock.

NTGBond
    Teilnehmer

Even weer in het kader van context. Ik werk op een VMBO-school in Etten-Leur (Noord-Brabant), dat is toch weer wat anders dan hartje Limburg, hé? 😉

Ik heb twee clusterklassen, waarbij veel leerlingen zonder motivatie leerjaar 4 met Duits begonnen, aangezien de keuze tussen economie en Duits er eentje tussen ‚Not und Elend‘ was voor ze.

Cluster 1 scoorde gemiddeld 21,7 punten, veel leerlingen uit deze groep waren al snel klaar en vonden het allemaal wel best met de duimregeling (laagste 13, hoogste 35).

Cluster 2 was wel een stuk gemotiveerder en kwam gemiddeld op 25,6 punten uit (laagste 15, hoogste 37). In deze groep waren er ook nog eens 3 leerlingen met een score van 36.

Ik vond het examen redelijk vergelijkbaar met dat van vorig jaar, dus ik hoop weer op een n-term van om en nabij de 1,5, maar ik vermoed dat deze wel iets lager komt te liggen, zeker gezien de door jullie doorgegeven gemiddelde scores.

stevenr
    Teilnehmer

Gemiddeld 28,5 punten. Vooral tekst 6 was bij mij slecht gemaakt.

brittk
    Teilnehmer

Ik heb gemiddeld 25.4 punten (Randstad), tekst 6 slecht gemaakt.

Ik heb gemengde gevoelens. Bij veel leerlingen was de inzet dramatisch. Ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan om ze goed voor te bereiden.

natasjanijsten
    Teilnehmer

19 leerlingen
    Gemiddeld: 29,2 punten
    Hoogste : 38
    Zwakste: 20

jagerk72
    Teilnehmer

Gemiddeld: 27,4 punten

Hoogste: 34
    Laagste:15

Tekst 6 is slecht gemaakt.

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von jagerk72.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von jagerk72.
    MM
    Teilnehmer

Bij mij (kleine vmbo-school met kbl en tl in Rotterdam-Zuid) zijn de gegevens als volgt:

11 kandidaten
    Gemiddelde score: 26,5
    Laagste score: 15
    Hoogste score: 36

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von MM.
    emulder1234
    Teilnehmer

Drama, zeker nadat de leerlingen hoorden dat ze nog een onvoldoende weg mochten strepen.
    19 leerlingen
    gemiddeld: 24,5
    laagste: 15
    hoogste: 34

frauhering
    Teilnehmer

13 leerlingen. Gemiddeld 30.1. Laatste 20, hoogte 40.

Ramona
    Teilnehmer

31 leerlingen, hoogste 39 laagste 16. gemiddeld 27 een N-term van 1,2 zou top zijn

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Ramona.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Ramona.
    Jolanda
    Teilnehmer

15 leerlingen
    gemiddeld: 29 punten
    laagste score: 20 (2x)
    hoogste score: 43 (1x)
    12 leerlingen tussen 25 en 34

Ik verwacht geen hoge N-term. Vond het een ‚goed te doen‘ examen

Arjan
    Teilnehmer

In totaal 38 leerlingen verdeeld over twee klassen.

Een klas gemiddeld 31,0 punten
    Een klas gemiddeld 30,8 punten
    Hoogste 37, laagste 22.

Randstad, omgeving Rijnmond

Lian
    Teilnehmer

VMBO kader/TL in Den Haag.

17 leerlingen (samen met nog 6 kader leerlingen in een klas)

Gemiddeld: 23,2
    Laagste: 11 punten
    Hoogste: 30 punten

Ik zat voor corona altijd net boven het landelijk gemiddelde. Vorig jaar er net onder, dit jaar drama. Ik word jaloers als ik de andere gemiddeldes zie.
    Ik zou heel graag eens een overzicht willen zien van gemiddelde punten per provincie, verschil oost-west Nederland (scholen dicht bij Duitsland). Ik ben daar erg benieuwd naar. Weet iemand of zoiets bestaat?

M.Driegen
    Teilnehmer

VMBO school in het midden van het land

14 leerlingen
    gemiddeld na eerste correctie 24,3 ( morgen na doorwerken van alle info in dit forum nog maar eens kritisch naar de open vragen kijken) en dan toch maar invoeren in Wolf.
    laagste 14 p
    hoogste 33 p

Ik ben al heel lang, net als de vorige melder, gewend om boven landelijke gemiddelde te eindigen. Zelfs vorig coronajaar waren de resultaten nog best aardig. Ik vond het dit jaar extreem moeilijk om de leerlingen te motiveren. Ze kwamen niet op gang, leek het wel. De examenknop was bij de meesten onvindbaar. Was een kleine, best rustige clustergroep uit 3 stamklassen. Geen gedoe met vervelend gedrag o.i.d., aardige leerlingen maar niet vooruit te branden. Programma was praktisch hetzelfde als voorgaande jaren; dezelfde docent, hetzelfde boek, uitleg, aantal uren les per week, planning altijd ruim van tevoren, maar huiswerk maken, opdrachten (op tijd) inleveren, ho maar. Er zijn ook niet veel lessen uitgevallen door corona, de school is twee keer eventjes dicht geweest, maar de online lessen gingen in dit geval gewoon door. Dat werkte gewoon goed. Dit jaar meerdere malen contact gezocht met ouders om mijn zorg uit te spreken, ook de mentoren ingeschakeld.
    Ik ben niet verbaasd over dit slechte resultaat, maar wel bedroefd.

JvB
    Teilnehmer

3 klassen 71 leerlingen, op een school in Noord – Brabant. Gemiddeld 26 punten.
    Hoogste score 43 punten, (native speaker), Laagste score 7 punten.
    Wij zijn een kansenschool, veel Kader/Theoretisch leerlingen. We zitten al jaren op het landelijk gemiddelde, dat zal dit jaar denk ik niet anders zijn .
    Wij hopen op een N-Norm van 1.2 maar realistisch gezien, zal het 0,8 hooguit worden.

Veel succes nog bij de correcties.

Groeten uit Brabant,

Van de 28 leerlingen laagste score 15, hoogste 39 punten en gemiddeld 29 punten, ik hoop ook op Nt 1,2 .
    Meeste leerlingen vonden de teksten goed te doen, maar wel lang.

Judith
    Teilnehmer

Beste Lian,

Toen ik jong was, keken we veel Duitse televisie. Dat doen de jongeren niet meer. Daarnaast denk ik dat aan de grens wonen niet veel verschil meer maakt tegenwoordig tenzij een leerling er veel komt en regelmatig Duits spreekt. Mijn leerlingen komen er amper.

Ik vind het interessanter om de volgende dingen te weten:
    – hoeveel uur heb je in examenklas?
    – heb je bk gemengd of apart? Heb je dan dezelfde methode of 2 verschillende?
    – is het een school met alleen maar mavo leerlingen die onder bepaalde voorwaarden aangenomen werden?
    – heb je veel afstromers in jouw klas of niet?

elinevh90
    Teilnehmer

Gemiddeld 27,9 punten
    Hoogste 40, laagste 12

Otbij123
    Teilnehmer

Een droevig gemiddelde van 26 p met een ondergrens van 16 en een bovengrens van 34. Corona heeft er fors op ingehakt: zowel op de motivatie als op de capaciteiten. Jaren bovengemiddeld, maar vorig jaar al duidelijk minder en dit jaar …… je kon er op wachten. Droefenis alom. En dan de vraag van je leidinggevenden: „Wat ga je eraan doen?“ iemand de gouden tip? Sterkte

Adri van Essen
    Teilnehmer

19 leerlingen Gemiddeld 25,1 punten.

Laagste score 18
    Hoogste score: 39
    Ik hoop op N=1,2

Wij zitten in de grensstreek, maar of dat veel uitmaakt betwijfel ik. Ik heb 19 leerlingen in mijn klas. Gemiddeld 27,6 punten. Hoogste score 38, laagste score 20. Ik merk , net als ik hier vaker heb gelezen, dat veel leerlingen niet vooruit te branden zijn. Ook niet in klas 2 en 3. Werkhouding is echt wel een dingetje, zelf als je de lessen leuk inricht en afwisselende werkvormen hebt.

Adri
    Teilnehmer

Wat herken ik veel van de zaken die jullie zeggen collega’s! Dat geeft een goed gevoel.
    Wij zitten ook in de grensstreek in Groningen. Wanneer ik naar de scores van de collega’s kijk betwijfel ik ook wel of dit nog veel van invloed is. Mijn score op 2 klassen van 40 kinderen op niveau tl bedraagt 27,5. Ik zou daar onder normale omstandigheden niet super blij mee zijn. Echter, het jaar is best zwaar geweest met een groep van zo’n 10 hardnekkig ongemotiveerde leerlingen, die hele groepen beïnvloeden. Als de staatssecretaris van onderwijs ook nog een aankondigt dat er een vak mag worden weggestreept, dan zakt je de moed soms in de schoenen. (Laat onze leerlingen nu ook nog eens in 7 vakken examen doen, dus voor hen geldt dit dus voor 2 vakken). Daarom ben ik blij dat ik geen lagere score dan 16 punten, dus dat niemand echt met de pet er naar heeft gegooid. Het kan denk ik alleen maar beter gaan volgend schooljaar.

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 28)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.