Startseite Foren Eindexamen HAVO 2022 – Tijdvak I Hoe is het bij jullie gemaakt?

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 31)
  • Autor
    kriepma
    Teilnehmer

De resultaten vallen mij tegen. Kom zo rond de 27 punten gemiddeld uit. Hoop op een hogere N-term

jantje
    Teilnehmer

Ook 27. Wel 14, 16, 19 punten ertussen.

Een n-term van 1 zou gerechtvaardigd zijn, met dit examen, maar voor een aantal niet veel uitmaken.

charlyschmaal
    Teilnehmer

Resultaten vallen hier ook tegen. Ik had echt best goede verwachtingen van deze groep, maar gemiddeld 25 punten …

frnk
    Teilnehmer

Resultaten hier redelijk naar verwachting. Rond de 29 punten.. Schat een N-Term van 0.8 – 1.0

jochen
    Teilnehmer

Groep 1: 24,0 pt
    Groep 2 : 29,6 pt
    Eerlijkheidshalve moet ik toevoegen dat in Groep 1 twee leerlingen het hebben laten lopen („duimvak“) – dus dat vertekent het gemiddelde wel.

s.abushab
    Teilnehmer

Hier ook 27 punten gemiddeld, hoop op een N-term van 1,0.

Ricardo Hofkens
    Teilnehmer

Cluster van 28 leerlingen: Hoogste score 35, laagste score 13, gemiddeld 28,1.
    Ik hoop een N-term van 1, maar ik verwacht een strengere N-term.

Rianne
    Teilnehmer

Klas van 32, ondanks extra NPO-examentraining helaas veel zwakke leerlingen en dus een gemiddelde van net iets minder dan 24 (variërend van 12 tot 36). Hopen maar op een N die meevalt!

MarianneW
    Teilnehmer

Gemiddeld 28,6 punten. Had het van te voren wat hoger ingeschat.

Brigitte
    Teilnehmer

Heb nog niet eerder zo’n lage score (28,3) met mijn Havo-leerlingen bereikt! Bij dit examen past op basis van hoe ik mijn leerlingen inschat tenminste N-term 1,0 .

Mo
    Teilnehmer

Het examen was goed te doen, prima score.
    Groep van 20 leerlingen: laagste 28, hoogste 41. Gemiddelde score 34,8.

rajo
    Teilnehmer

Gemiddelde score: 23 punten (van 13 tot 32 punten). Ik heb niet eerder zo’n lage score met mijn h-5-leerlingen behaald. Buitengewoon teleurstellend!

avanhethoge
    Teilnehmer

Gemiddelde score: 25 punten – dat is lager dan ik gehoopt en verwacht had. De laagste 11 (!) punten – deze leerling heeft direct na de mededeling dat er weer een duim op een vak mocht worden gelegd Duits daarvoor uitgekozen en de rest van het schooljaar niets meer gedaan.

Frau Egli
    Teilnehmer

Gemiddelde score 28 punten, hoogste 34 punten, laagste 15 (zwaar dyslectisch) eerstvolgende 22 punten. Deze lichting was ik tijdens de lockdowns „kwijt“ voor mijn gevoel, zou dat de reden zijn? Ook heb ik ze getraind op het beantwoorden van open vragen in hele zinnen…ze moesten op zoek naar WEL/NIET en Engelse woorden, geen enkele „normale“ open vraag…..pffff….ik heb er geen woorden meer voor na al die jaren. Wel/niet-vragen beantwoorden heb ik wel getraind….Nu duimen voor een redelijke N-term.

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Gemiddeld 29. Heel weinig echte uitschieters.
    Ik verwacht een N-term van minimaal 0.8.

h.wassen
    Teilnehmer

Gemiddeld 24 punten, (18lln) Hoogste 32, laagste 14 punten.
    Helaas zijn er ook een paar lln die niets meer gedaan hebben nadat de duim regeling bekend werd, maar ook de goede leerlingen hebben zwak gepresteerd.

mbroek
    Teilnehmer

Groep van 24 leerlingen. Gemiddeld 29.9. Hoogste 38, laagste 15 punten.
    Resultaten vallen redelijk mee voor dit dramatische examen, dat alles behalve een goede afspiegeling is van wat leerlingen zouden moeten kunnen.

ik had ook hoger verwacht, want ik vond het wel een goed examen. Ik heb 25 leerlingen en 28,4 gemiddeld.
    Hoop ook op een eindterm van 0,8-1,0.

SB
    Teilnehmer

25,2 gemiddeld echt balen

Rob de Boer
    Teilnehmer

In mijn klas is het helaas niet veel anders dan bij alle andere respondenten in het forum:
    Een klas van 17 met een gemiddelde van 27,2: om te huilen gewoon. Ze maken zelfs fouten in de laatste vier vragen…
    Ik vond het examen over het geheel goed op niveau, de leerlingen zijn dat na alle die jaren corona blijkbaar niet.
    Nu gaat het te ver om de schuld volledig bij corona te leggen, de lln hebben zelf ook een groot aandeel in de malaise. Wat mij betreft gaat het CITO niet de leerlingen nog eens compenseren met een N-term van boven de 0.9 zoals vorig jaar werd gehanteerd. Ze hebben m.i. al genoeg compensatie gehad, velen hebben ook gewoon niet hard genoeg gewerkt helaas.

hpgommans
    Teilnehmer

14 lln in tijdvak I: gemiddeld 30,4, hoogste 44 (Duitse achtergrond), laagste 17. In principe moet de N-term natuurlijk 1,0 zijn, anders kunnen ze blijkbaar na al die jaren nog steeds geen examen op niveau maken 😉 .

Irene1973
    Teilnehmer

De ene klas gemiddeld 25,9 punten, de andere 26,8.
    Laagste 8 (!) punten (duim) en hoogste 45 (Duitse achtergrond).
    Leerlingen die normaal gesproken altijd echt prima scores halen voor examenteksten, hebben dit keer echt niet goed gepresteerd. Hieronder ook een native speaker en paar andere leerlingen die van het vwo komen en normaliter echt goed scoren.
    Bijzonder.
    Hoop op een N-term van 1,0. Maar ja …..

Gabi
    Teilnehmer

In mijn klas gemiddeld 27 punten bij 23 leerlingen, 1 leerling met 10 punten. Maar ook een grote groep met 30 punten en meer . Niet geweldig maar wel bij de meeste leerlingen in overeenstemming met de inzet die ze hebben getoond. Hoop ook op een N-term boven 0,8. Nog even wachten….

Herman
    Teilnehmer

Een zwak groepje van 10 leerlingen; gemiddeld 24,8. De teksten waren niet moeilijk; opvallend dat er nog al wat andere bronnen zijn gebruikt. Goed te doen, maar ja… Alle versoepelingen werken niet motiverend; volgend jaar gaat hetzelfde gebeuren!

Jeroen Vogel
    Teilnehmer

Het voelt ergens als een wedstrijd bij dit punt… Naja, wie dem auch sei: Mijn groep gemiddeld 26,4 met een grote spreiding rond het gemiddelde. Ik ben benieuwd naar de N-term. Met 0,8 gaat het nog wel. Het is wel eens slechter gegaan.

Übrigens: 34,8 punten gemiddeld? Gratuliere, Mo! Wie schaffst du das in deiner Havogruppe?

Ansicht von 25 Beiträgen - 1 bis 25 (von insgesamt 31)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.