Startseite Foren Eindexamen VWO 2021-I Gehele examen

Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Autor
    jansberg
    Teilnehmer

Benieuwd wat jullie van het gehele examen vonden. Leuke teksten? Moeilijk, makkelijk? Te lang?

Ik (en de leerlingen die ik gesproken heb) vond de teksten over het algemeen leuk dit jaar. De meeste waren goed te lezen en interessant. Tekst 5 en tekst 9 vonden mijn leerlingen lastig en daar ben ik het mee eens. Een aantal van de kortere teksten waren makkelijk.

Zoals elk jaar bijna, vond ik het examen toch weer aan de lange kant. Veel van mijn leerlingen hebben daardoor helaas niet voldoende tijd gehad voor de lange vraag 39. Jammer, juist omdat ze daar 4 punten kunnen verdienen en omdat deze niet erg moeilijk was (al zat er naar mijn mening wel een onvolkomenheid in het antwoordmodel hier).

Qua vraagstelling toch een aantal vragen die bij mij vraagtekens oproepen, of die op meerdere manier te interpreteren zijn. Ik had zelf daardoor ook 4 fouten.

Al met al een prima examen met hier en daar wat schoonheidsfoutjes naar mijn mening. Nu maar hopen op een N-term die onze leerlingen recht aan doet.

Jeroen Vogel
    Teilnehmer

Einverstanden. Ik heb nog maar een deel gedaan en nagekeken, maar het examen lijkt goed te doen. Mijn leerlingen geven dat ook aan. Jammer inderdaad dat er aan het eind nog een 4-puntenvraag staat. Mijn leerlingen zijn dan niet meer vlijmscherp, maar verder ben ik best tevreden. Of ik er na het nakijken nog steeds zo in sta, gaan we zien :-).

vries76
    Teilnehmer

Mijn leerlingen hebben het heel goed gedaan. Ze vonden het examen goed te doen en hadden voldoende tijd. De tekstkeuze vond ik leuk en afwisselend. Maar bepaalde vragen vond ik voor Vwo leerlingen wel makkelijk.

char91
    Teilnehmer

Prima examen! Ik vind sommige vragen zelfs wat aan de makkelijke kant voor VWO. Tekst 5, 7 en 9 waren wel wat taai. Tekst 5 is erg slecht gemaakt. Lengte was wel prima. Meer dan driekwart zat het volledige examen in de examen zaal, maar ik heb niet de indruk gekregen dat ze het niet af hadden. Verder vond ik de teksten an sich interessant. Leerlingen vonden dat ook. Ik ben best tevreden en verwacht een lage N.

W. de Jager
    Teilnehmer

Mijn leerlingen kwamen enthousiast de examenzaal uit en hadden het gevoel dat dit echt goed te doen was. Ikzelf vond het examen opvallend makkelijk, zeker vergeleken met het examen van 2019, wat toch de vraag oproept in hoeverre dit examen aangepast is om aan eventuele corona-achterstanden tegemoet te komen. Ik verwacht een strenge n-term.

kriepma
    Teilnehmer

Het examen was heel goed te doen en opvallend makkelijker dan voorgaande jaren. De literaire tekst was vrij makkelijk. De economische tekst zorgde voor wat problemen, maar dat mag op een vwo-examen. Scores zijn goed en boven het gemiddelde van de afgelopen jaren. Ik verwacht een lange N-term.

Pulk
    Teilnehmer

Voor de goed/fout vragen konden de leerlingen 12 punten scoren. Voor het hele examen 48. 1/4 vind ik wat veel van het goede ……..

Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.