Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Autor
    Adri van Essen
    Teilnehmer

Ik vond dit examen goed te doen. Mooie teksten, niet al te lang en qua woordenschat niet al te ingewikkeld. Wat mij betreft een van de betere examens van de afgelopen jaren.

Vragen waren behoorlijk eenduidig. Open vragen ook prima geformuleerd.

Yilanci
    Teilnehmer

Het was mooi overzichtelijk voor mijn gevoel maar ik vond dat er nogal lange teksten in stonden.
    2 van de 16 leerlingen kwamen na afloop wel langs met de mededeling; de tekst met schapen was zo oninteressant en lang. Verplicht je aandacht bij een oninteressant onderwerp houden is niet niks..

Qua niveau vond ik hem voor deze corona lichting gemiddeld. Je kon de onderwerpen tijdens de les (trainingen bedoel ik dan meer) prima toepassen; strategieën etc.

jantje
    Teilnehmer

Ik vind de woordenschat niet per se goed te doen voor de doelgroep. Sommige teksten eenieder foutloos gemaakt, andere teksten door bijna de hele groep fout. Gemengde gevoelens, maar een gemakkelijk examen mijns inziens niet.

I. Piontek
    Teilnehmer

Ik sluit me aan bij ‚jantje’…

bulu
    Teilnehmer

Ik vond het ook zeker geen makkelijk examen. Sommige vragen waren zeer eenvoudig, maar een aantal vragen hebben mij zelfs aan het twijfelen gebracht. Ik vond juist dat het soms totaal niet eenduidig was. Typisch zo een examen waarbij leerlingen aangeven „het was goed te doen“ en dan uiteindelijk 18/19 punten binnenslepen. Billenknijpen dus! Ook een aantal toppers die het echt steengoed hebben gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.

chrhul
    Teilnehmer

Bij mij wel wat gemengde gevoelens ook. Gemiddeld 28,3 punten. Van 24 tot 39 punten. Niet heel slecht maar toch… Zo half half.
    De ene tekst bij de meesten vrijwel foutloos en de andere tekst bij menigeen nauwelijks een punt.
    En ja… Dan lezen en de wijze waarop e.e.a. gevraagd werd…. Vraag 6 bijv. Ik ben consequent geweest in het foutrekenen, maar als ze de opdracht/vraag toch eens gelezen hadden… Veel leerlingen hebben antwoord gegeven op de zin die al voorgedrukt stond en daardoor volgens mij niet eens meer de vraag bekeken. Ik denk dat daar de frequente foutieve antwoorden vandaan komen.
    Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van deze leerlingen.

Ramona
    Teilnehmer

Ik heb tijdens het examen gemerkt dat mijn leerlingen echt alle tijd nodig hadden om dit examen te maken. . De teksten waren niet verkeerd, maar in combinatie met de vragen waren er echt wel instinkers bij. De leerlingen moesten daardoor echt heel goed lezen om bij het goede antwoord te komen. Zoals bijv vraag 17 en vraag 22 bij tekst zes en vraag 34 bij tekst 10. Dan zien leerlingen door druk, stress etc de goede antwoorden echt niet. De vraag is ook of dit niveau in staat is om bepaalde vragen te kunnen maken.
    Ik hoop op een goede norm voor deze leerlingen.

• Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Ramona.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 1 Monat, 2 Wochen von Ramona.
Ansicht von 7 Beiträgen - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.